روش گروگانگیری به سیاست داخلی و خارجی ترکیه تبدیل شده است

سرویس ترکیه - آیهان بیلگن، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه در اظهاراتی با اشاره به آزادی کشیش برانسون عنوان کرده است: سیاست گروگانگیری به دستاویز سیاست داخلی و سیاست خارجی ترکیه تبدیل شده است

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه اورنسل، آیهان بیلگن، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه در اظهاراتی با اشاره به آزادی کشیش برانسون عنوان کرده است: ابعاد حقوقی روند کاملا واضح و آشکار است. در این روند خود دستگاه قضا و شیوه رسیدگی به پرونده خود یک روند دیگر است. روند رسیدگی به پرونده کشیش برانسون که با اتهامات جاسوسی، ارتباط و حمایت از گروه های تروریستی متهم شده است نشان دهنده این موضوع است که تمام روابط ترکیه به یک سیاست گروگانگیری و داد و ستد تبدیل شده است. بارها با تکرار کردن این موضوع که دستگاه قضایی ترکیه مستقل است تلاش می کنند تا خود را هم به این باور برسانند که دستگاه قضا مستقل است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: وضعیتی که پیش از این در خصوص پرونده دنیز یوجل و تاثیری که این موضوع در روابط ترکیه – آلمان گذاشت و افکار عمومی از نزدیک در جریان آن بود هر چه بود اکنون مسئله برانسون و تاثیر آن در روابط آمریکا – ترکیه نیز همین است. البته در این نوع پرونده ها رسیدگی به روند قضایی پرونده با زندانی شدن متهم اشتباه است. این موضوع نشان می دهد که سیاست گروگانگیری به دستاویز سیاست داخلی و سیاست خارجی ترکیه تبدیل شده است. زندانی کردن روزنامه نگاران و سیاستمداران داخل ترکیه برای استفاده علیه بخشی از جامعه به سیاست خارجی ترکیه برای رسیدن به اهداف خود با زندانی کردن شهروندان خارجی تبدیل شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 88079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha