آزادی برانسون غرور ملی را جریحه دار کرده است

سرویس ترکیه - دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه و متفق رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به حکم آزادی کشیش برانسون عنوان کرده است: آزادی برانسون غرور ملی را جریحه دار کرده است

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه حریت، دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه و متفق رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حکم آزادی کشیش برانسون عنوان کرده است: ما به تصمیم دادگاه احترام می گذاریم ولی حکم آزادی کشیش برانسون غرور ملی را جریحه دار کرده است. شاهدان پنهانی که با پول خریداری شده و حرف های خود را تغییر داده اند و تغییراتی که دادستانی در پرونده به وجود آورده است علامت های سوالی را به وجود آورده است و شبهات را افزایش داده است. آزادی فردی که در مرکز فعالیت علیه ترکیه قرار گرفته و در ارتباط با گروه های تروریستی بود با فشارهای سیاسی و تهدیدات دیپلماتیکی بسیار تامل برانگیز بوده و همان اندازه نیز تاسف بار است. فرصت اعتراض به حکم صادر شده از سوی دادگاه شعبه 2.جزایی ازمیر به یک دادگاه عالی وجود دارد. بدون شک باید این روند اعتراض صورت بگیرد. ارائه توضیحات حقوقی و سیاسی در خصوص پرونده برانسون الزامی است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: تهدیدات و اعمال تحریم ها و فشارها از سوی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و پنس معاون وی علیه ترکیه و اظهارات خصمانه ای که مرزهای صبر و تحمل را رد می کند به پرونده کشیش برانسون سایه انداخته است. کشیش برانسون در نهایت یک روند تاریک و پنهانی که هیچ انسان صاحب وجدانی آن را قبول نکرده وبه آن اعتراض می کند آزاد شده است. تبعات این مسئله که برانسون به سلاح فشار دیپلماتیکی و سیاسی آمریکا علیه ترکیه تبدیل شده است در آینده نزدیک مشخص خواهد شد. در این راستا پیش روی آمریکا دو گزینه وجود دارد: یا فتح الله گولن رئیس جماعت گولن را به ترکیه تحویل خواهد داد و یا هاکان آتیلا رئیس بانک هالک بانک را به ترکیه برخواهد گرداند. در غیر این صورت بازنده این بازی ترکیه خواهد بود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 88049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha