تأکید نیچروان بارزانی و عمار حکیم بر توازن و توافق در تشکیل دولت عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در دیدار میان نخست وزیر اقلیم کردستان و رهبر جریان الحکمه عراق، بر ضرورت توافق و توازن و شراکت واقعی همه طیف ها در تشکیل دولت جدید عراق تأکید شد.

به گزارش کردپرس، امروز شنبه 31 شهریور/22 سپتامبر، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در سفری از پیش اعلام نشده به بغداد، با عمار حکیم رهبر جریان الحکمه عراق دیدار کرد.

سایت رسمی حزب دمکرات کردستان در این باره گزارش داد که طرفین در این دیدار به بررسی تحولات سیاسی عراق و موضوع تشکیل دولت جدید این کشور پرداخته و خواستار روندی شفاف و سالم برای تشکیل دولت شده اند.

بارزانی و حکیم بر حل مشکلات عراق و ایجاد ثبات در این کشور و نیز حل مشکلات و اختلافات میان اربیل و بغداد، از طریق قانون اساسی عراق تأکید کردند.

همچنین در بخشی دیگر از گفتگوهای میان بارزانی و عمار حکیم تأکید شد که باید دولت جدید عراق بر اساس توازن و توافق و شراکت واقعی همه طیف ها در اداره کشور و از طریق همکاری و هماهنگی میان همه جریان ها و گروه ها تشکیل شود.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گزارش داد که نیچروان بارزانی در سفر به بغداد با حیدر عبادی نخست وزیر عراق در مورد تشکیل دولت جدید این کشور دیدار کرده است.

امروز محمد الحلبوسی رئیس جدید مجلس عراق نیز با سفر به اقلیم کردستان با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات، و مسرور بارزانی رئیس شورای امنیت اقلیم و نیچروان بارزانی در مورد تشکیل دولت جدید عراق دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 86865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha