آمریکا می تواند مانع کمک سازمان های مالی بین المللی به ترکیه شود

سرویس ترکیه – روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ترکیه عنوان کرده است: در صورت افزایش نیاز ترکیه به کمک های بین المللی آمریکا مانع ارائه کمک ها از سوی بانک جهانی و سازمان های مالی بین المللی مانند بانک اروپایی بازسازی و توسعه به ترکیه شود.

به گزارش کردپرس، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در مقاله ای که امروز با عنوان «ترامپ، اردوغان و نظم جدید جهانی» منتشر کرده است ضمن درخواست از دولت ترامپ در این راستا که در برخورد با متفق های قدرتمند خود مانند ترکیه از اقدامات خشن و گام هایی که ثبات را برهم می زند؛ خودداری کند نوشته است: هر دو طرف نیز بحران در روابطی را که در خصوص مسئله کشیش برانسون به وجود آمده است را می خواهند بهبود ببخشند. فقط طرف ها نمی توانند شرایط خود را به طرف مقابل بقولانند.

در این مقاله که با امضای نیک دانفورث به چاپ رسیده است آمده است: بعد از بحران در روابط آنکارا – واشنگتن کشورهای اروپایی در خصوص ترکیه روابط صمیمانه کلامی را اتخاذ کرده اند. روسیه با یک سرعتی که انتظارش می رفت به آنکارا نزدیک شد. چین بلافاصله بسته پیشنهادی وام 3.6 میلیارد دلاری برای ترکیه آماده کرد و قطر دست به یک سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در ترکیه زد. این اقدامات باعث می شود تا در صورت افزایش نیاز ترکیه به کمک های بین المللی آمریکا مانع ارائه کمک ها از سوی بانک جهانی و سازمان های مالی بین المللی مانند بانک اروپایی بازسازی و توسعه به ترکیه شود.

آزادی یک روزنامه نگار آلمانی و 2 نظامی یونانی از سوی ترکیه بعد از بحران در روابط با آمریکا در واقع یک شیوه مدیریت بحران کشیش برانسون از سوی ترکیه بود. رهبران اروپایی که از توسعه و گسترش بحران اقتصادی ترکیه به کشورهای اروپایی می ترسند می توانند در روزهای پیش رو یک پاکت پیشنهادی برای ترکیه ارائه بدهند. ولی رابطه نزدیک با روسیه نیازمند فداکاری های بیشتری از سوی ترکیه خواهد بود. بشار اسد رئیس جمهور سوریه با حمایت های روسیه در حال آماده سازی برای عملیات علیه نیروهایی هستند که تحت الحمایه ارتش ترکیه به سر می برند. در واقع این عملیات یک موج جدیدی از پناهندگی و گسیل نیروهای نظامی خارجی به مرزهای ترکیه خواهد بود. آنکارا نیز به تنهایی برای جلوگیری از این تهدید و یا به پایین ترین حد رساندن آن ابزارهای بسیار کمی در دست دارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 85724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha