یکی از ماموریت های برانسون در ترکیه کشاندن کردها به سمت دین مسیحیت بود

سرویس ترکیه - در کیفرخواست کشیش برانسون آمده است: مرکز پلیس مبارزه با جرایم سایبری بعد از بررسی های فلش یو اس پی و تلفن همراه کشیش برانسون عنوان کرده است یکی از ماموریت های برانسون در ترکیه کشاندن کردها به سمت دین مسیحیت بود

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ملیت، در حالی که در هفته های گذشته موضوع زندانی بودن کشیش برانسون در ترکیه و تنش های به وجود آمده میان آنکارا – واشنگتن به دلیل این موضوع به صدر اخبار ترکیه و جهان تبدیل شده است؛ خبری در رسانه های ترکیه از محتوای کیفرخواست این کشیش آمریکایی منتشر شده است که در این کیفرخواست عنوان می شود یکی از ماموریت های حساسی که کشیش برانسون در ترکیه داشت کشاندن کردهای ترکیه به سمت دین مسیحیت بود.

در کیفرخواست کشیش برانسون آمده است: مرکز پلیس مبارزه با جرایم سایبری بعد از بررسی های فلش یو اس پی و تلفن همراه کشیش برانسون که هنگام دستگیری به از سوی نیروهای پلیس ضبط شده بود اطلاعاتی در اختیار پلیس مبارزه با ترور ترکیه قرار داده است که پرده از یکی از ماموریت های این کشیش آمریکایی برمی دارد.

در درون فلش یو اس پی 124 گیگابایتی این کشیش پوشه ای تحت عنوان Graphics وجود دارد که در دورن آن فایل ویدئویی از یک مراسم دینی با عنوان "خوش آمدید کردهای مسیحی" “Hun Bıxer Hatın Kurden Mesihi” وجود دارد. همچنین در بین این فایل های ویدئوهای ضبط شده از نمایش فیلم زندگی حضرت عیسی و به چهارمیخ کشیدن شدن این پیامبر به خانواده های کرد نیز وجود دارد.

همچنین در گوشی کشیش برانسون یک فایل صوتی از شخصی که "مهمت" ذخیره شده است وجود دارد که در این فایل صوتی از مقوله مسیحی کردن کردهای ترکیه و مشکلاتی که در این راه وجود دارد سخن گفته می شود. این شخص در اظهارات خود عنوان می کند این ماموریت در منطقه سوروچ بسیار ضعیف عمل می کند و فعالیت های مسیحی کردن کردها در سوروچ را شخصی به نام "آگید" دنبال می کند.

همچنین در فایل های صوتی به دست آمده از گوشی همراه کشیش برانسون از انتقال کردهای مسیحی به کوبانی و تبلیغ دین مسیحیت به وسیله این کردها در کوبانی سخن گفته می شود. در این فایل عنوان می شود که تعداد کردهای مسیحی در سوروچ باید افزایش پیدا کند. تاکید می شود که در صورت چنین اقدامی حمایت ها صورت گرفته از کوبانی افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین تصویزی نیز در گوشی همراه کشیش برانسون وجود دارد که در آن شخصی که احتمال داده می شود آگید باشد با یک پرچم زرد، قرمز، سبز در یک مکانی که گویا کمپ چادر است با کودکان عکس انداخته است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 85620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha