کمیسیون انتخابات عراق فرآیند ثبت فراکسیون‌های پارلمان جدید را آغاز کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون انتخابات عراق از آغاز ثبت فراکسیون های پارلمان جدید این کشور خبر داده در حالی که یکی از اعضای شورای کمیسیاران هدف از این کار را جلوگیری از تغییر شمار اعضای آنها در نخستین جلسه پارلمان برشمرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شفق نیوز، شورای کمیسیاران کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال تایید نتایج چهارمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور از سوی دادگاه عالی فدرال و در راستای اجرای قوانین مربوط به سازماندهی فعالیت های سیاسی و حزبی، اقدامات لازم و فرم های ویژه فرآیند ثبت فراکسیون های پارلمان جدید را تایید کرده است.

شورای کمیسیاران کمیسیون انتخابات عراق در بیانیه خود همچنین از نامزدها، احزاب و ائتلاف های پیروز انتخابات 12 مه گذشته درخواست کرده که در صورت تمایل برای هم پیمانی و تشکیل فراکسیون پارلمانی، از فردا (سه شنبه) برای ثبت قانونی فراکسیون خود به اداره احزاب و سازمان های سیاسی کمیسیون مراجعه کنند.

در همین راستا، حازم الردینی، عضو شورای کمیسیاران کمیسیون انتخابات عراق نیز در گفت و گو با شفق نیوز تاکید کرد که هدف از ثبت رسمی فراکسیون های پارلمانی در کمیسیون، جلوگیری از هر گونه دستکاری و یا تغییر شمار اعضای آنها در نخستین جلسه پارلمان جدید این کشور می باشد.

این در حالی است که پیشتر فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق با صدور فرمانی، چهارمین دوره پارلمان این کشور را به برگزاری نخستین جلسه خود برای انتخاب هیئت رئیسه پارلمان جدید در روز دوشنبه هفته آینده دعوت کرد.

کد خبر 85444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha