هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان برای انجام دور جدیدی از مذاکرات به بغداد بازمی گردد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – قرار است هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان برای انجام مذاکرات با مسئولان دولت مرکزی درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 عراق فدرال بار دیگر به بغداد بازگردد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "جوتیار عادل" سخنگوی دولت اقلیم کردستان در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان امروز سه شنبه برای ادامه گفتگوها با دولت و جریانات سیاسی با هدف بررسی سهم اقلیم کردستان از لایحه بودجه سال 2021 به بغداد بازخواهد گشت.

جوتیار عادل در این باره اظهار داشت: امیدواریم قانون بودجه سال 2021 به عامل تقویت اعتماد بین طرین و گامی برای حل کلیه مشکلات معلق مانده بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، قباد طالبانی معاون نخست وزیر و رئیس هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان از دور دیگری از مذاکرات و گفتگوها با دولت مرکزی خبر داد.

قباد طالبانی در پستی در شبکه اجتماعی تویتر در این باره گفت: در سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه افتخار دارم که بار دیگر هیأت مذاکره کننده دولت اقلیم کردستان را در جریان مذاکره با مسئولان دولت مرکزی در بغداد سرپرستی کنم.

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان افزود: بهترین راه برای بزرگداشت حقوق شهدایمان، تأمین حقوق خانواده هایشان از طریق گفتگو است و نه از طریق مشکلات و اظهارات تحریک کننده.

کد خبر 6471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha