بغداد اختیار تحقیق در مورد فعالیت‌های نفتی اربیل را دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده کُرد عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق، تأکید کرد که طبق قانون اساسی عراق، دولت مرکزی این کشور اختیار قانونی برای تحقیق در مورد فعالیت های نفتی اقلیم کردستان را دارد.

به گزارش کردپرس، زانا روستایی در گفتگو با رادیو نوا، گفت با وجود اینکه اقلیم کردستان فعالیت های نفتی خود را بر اساس قوانین داخلی اقلیم انجام می دهد و قانون اساسی عراق نیز قوانین داخلی اقلیم در مورد فعالیت های نفتی را تائید می کند، اما این قوانین مانع از تحقیق بغداد در مورد فعالیت های نفتی اقلیم کردستان نیست.

نماینده کُرد عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق، تأکید کرد که دولت مرکزی عراق طبق قانون اساسی این کشور این اختیار را دارد که در مورد جزئیات و نحوه فعالیت های نفتی اقلیم کردستان تحقیق کند.

وی افزود که بنا به قوانین اقلیم کردستان و عراق، اقلیم می تواند که به فعالیت های نفتی بپردازد، اما فروش و صادرات نفت فقط جزو اختیارات بغداد است و اقلیم طبق قانون نمی تواند مستقیماً اقدام به فروش نفت کند.

همچنین تأکید کرد که بغداد قانونا این اختیار را دارد که در مورد مسئله اداره مشترک و فروش و صادرات نفت اقلیم و درآمدهای آن، دخالت و تصمیم گیری کند.

این در حالی است که مسئله فعالیت های نفتی اقلیم کردستان یکی از موضوعات اصلی اختلافات اربیل و بغداد است.

کد خبر 62178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha