تلاش پارلمان برای بازشماری دستی صندوق‌های اخذ رای در سراسر عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پارلمان عراق در تلاش است تا با اصلاح قانون انتخابات، کمیسیون انتخابات را به بازشماری دستی تمامی صندوق های اخذ رای در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور ملزم سازد.

به گزارش کردپرس، یک منبع در پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که پارلمان در ادامه جلسه فوق العاده خود در رابطه با نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، بررسی اولیه لایحه اصلاح ماده 32 قانون انتخابات را به پایان رساند.

به گفته این منبع که خواسته نامش فاش نشود، پارلمان عراق که تصمیم گرفته جلسه فوق العاده خود را شنبه آینده نیز ادامه دهد، با اصلاح نهایی ماده 32 قانون انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات این کشور را به بازشماری دستی تمامی صندوق های اخذ رای انتخابات پارلمانی اخیر در سراسر کشور ملزم خواهد کرد.

یک منبع دیگر در پارلمان عراق نیز در گفت و گو با این پایگاه خبری تاکید کرد که کمیته حقوقی پارلمان در جلسه امروز خود در رابطه با اصلاح قانون انتخابات، توافق کرده تا به جای کمیسیاران کمیسیون انتخابات، برخی قضات را برای نظارت بر بازشماری دستی صندوق های اخذ رای تعیین کند.

این منبع که وی نیز خواسته نامش فاش نشود، خاطر نشان ساخت که این توافق در لایحه اصلاح قانون انتخابات قرار می گیرد و در جلسه فوق العاده شنبه آینده پارلمان عراق مطرح خواهد شد.

کد خبر 60332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha