هشدار کمیسیون عالی انتخابات عراق در مورد وقوع کودتا

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اداری کمسیون عالی و مستقل انتخابات عراق در مورد وقوع کودتا علیه نتایج انتخابات مجلس این کشور و جنگ طایفی در عراق در صورت ابطال نتایج انتخابات هشدار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، پس از تصویب لایحه مجلس عراق در مورد لغو نتایج انتخابات پارلمانی دوره چهارم مجلس عراق در خارج از کشور و همچنین رأی گیری مشروط در اردوگاه های آوارگان در استان های انبار، صلاح الدین، نینوا و دیاله و بازشماری دستی 10 درصد صندوق های اخذ رأی؛ ریاض بدرا رئیس اداری کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق هشدار داد که چنین اقدامی عامل کودتا علیه نتایج انتخابات پارلمانی که رسماً از سوی کمسیون اعلام شده، خواهد شد.

وی تأکید کرد که این کودتا موجب آغاز جنگ های داخلی و طایفی در عراق و بروز بحران و ناآرامی گسترده خواهد بود.

انتخابات مجلس عراق 22 اردیبهشت/12 می برگزار شده و شماری از احزاب این کشور نسبت به نتایج آن اعتراض کرده و مجلس عراق با تصویب لایحه ای اعلام کرد که باید 10 درصد صندوق های اخذ رأی به صورت دستی بازشماری شوند و در صورت اثبات وجود اختلاف 25 درصدی با نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، آرای تمامی استان ها بار دیگر به صورت دستی بازشماری خواهند شد.

از سوی دیگر رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس عراق، اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که مجلس در نشست آتی خود نتایج انتخابات اخیر مجلس را کاملاً ابطال کرده و کمیسیون عالی انتخابات این کشور را نیز منحل کند.

کد خبر 60234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha