حزب جمهوری خواه خلق پیش نویس قانون انتخابات امن را به آک پارتی تحویل داد

سرویس ترکیه - هیئت حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با نمایندگان حزب عدالت و توسعه دیدار کردند و پیش نویس قانون 18 ماده ای "انتخابات امن" را تحویل حزب عدالت و توسعه دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، هیئت حزب جمهوری خواه خلق ترکیه امروز در دیدار با هیئت حزب عدالت و توسعه گزارش خود را که تحت عنوان گزارش امنیت انتخابات تهیه کرده بود تقدیم حزب عدالت و توسعه کرده است.

هر دو هیئت بعد از این دیدار در نشست مطبوعاتی مشترک شرکت کرده و اوزگور اوزل، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: حزب حرکت ملی بعد ازسال 2019 می تواند در روند سیاسی ترکیه باشد یا نباشد؛ ولی ما نخواستیم این حزب را نادیده بگیریم. یک قانون 11 بعلاوه 7 در مجموع قانون 18 ماده ای را تنظیم کرده و 8 حزب سیاسی را روز دوشنبه به مجلس دعوت کرده ایم.

مصطفی علی تاش؛ رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه نیز در اظهارات خود عنوان کرده است: ترکیه بعد از کودتای 15 جولای 2016 به همراه روح ینی کاپی متوجه این مسئله شد که اتحاد و برابری یک ضرورت است. در سال 2017 احزاب اپوزیسیون از تغییر قانون اساسی ترکیه حمایت نکردند. ولی امروز با تحول مهمی روبه رو هستیم، حزب اپوزیسیون از ما درخواستی دارد. اگر شما صادق هستید تا ساعت 14 روز دوشنبه این هفته تمام اقدامات خود را انجام دهید. هر دو حزب ارزیابی های خود را انجام خواهند داد. اگر هر دو حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی نظر موافق داشته باشند به شرطی که هر دو حزب موافق باشند، این توافق ممکن خواهد بود. ولی اگر حزب عدالت و توسعه موافق باشد حزب حرکت ملی نه این توافق حاصل نمی شود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha