ورزشکار ارومیه ای زندانی در اقلیم کردستان عراق آزاد شد

سرویس آذربایجان غربی- "اسماعیل کشاورز" ورزشکار ارومیه ای زندانی در اقلیم کردستان عراق آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، غروب امروز پنج شنبه (17 اسفندماه) "محمد مهدی شهریاری" استاندار آذربایجان غربی در صفحه شخصی خود از آزادی، "اسماعیل کشاورز" جودکار ارومیه ای زندانی در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

یک رو قبل شهریاری در دیدار با "نوزاد هادی" استاندار اربیل ، خواستار پیگیری وضعیت و آزادی این شد. در این دیدار خانواده اسماعیل کشاورز نیز حضور داشتند.

در همین ارتباط ظهر امروز مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: این ورزشکار ایرانی که در سفری ورزشی به کردستان عراق از طرف سازمان های امنیتی اربیل دستگیر و بازداشت ایشان نگرانی زیادی را میان ورزشکاران و ورزش دوستان استان آذربایجان غربی بوجود آورد در پی مداخله مستقیم آقای نیچروان بارزانی نخست وزیر کردستان عراق آزاد و ظرف روز جاری تحویل خواهد شد.

وی افزود: موضوع آزادی آقای کشاورز در گذشته از طریق وزیر داخلی و مسئولین امنیتی مورد پیگیری و در سفر استاندار اربیل به ارومیه نیز با حضور خانواده اش توسط استاندارآذربایجان غربی مورد پیگیری قرار گرفته بود.

عبادی در ادامه خاطرنشان ساخت: استان های شمالی عراق بویژه اربیل و سلیمانیه علاوه بر مقصد کاری و اجرای پروژه های مشترک از مقاصد گردشگردی استان های مرزی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند که رویکرد مثبت مقامات کرد در تکریم گردشگران در افزایش تعداد آنها بویژه در ایام عیدنوروز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کد خبر 55190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha