پارلمان عراق با عملیات نظامی ترکیه در خاک این کشور مخالفت خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد که در صورت موافقت دولت نیز، پارلمان با عملیات نظامی ترکیه در خاک این کشور مخالفت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، ماجد الغراوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از جریان صدر امروز (پنج شنبه) اظهارات اخیر مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه مبنی بر انجام عملیات نظامی علیه نیروهای حزب کارگران کردستان در شمال عراق پس از انتخابات آینده این کشور را محکوم کرد.

الغراوي در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: هر گونه اقدام نظامی ترکیه در داخل خاک عراق بدون موافقت دولت یک مسئله مردود و نقض حاکمیت عراق است، پارلمان با چنین اقدامی حتی اگر با توافق دولت بغداد باشد نیز مخالفت خواهد کرد.

این نماینده جریان صدر همچنین تاکید کرد: دولت عراق باید مرزهای خود با ترکیه را کنترل کند و به هیچ طرفی اجازه عملیات نظامی علیه کشورهای همسایه را ندهد چرا که چنین کاری باعث می شود این کشورها دخالت نظامی به بهانه مبارزه با تروریسم را توجیه کنند.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه پیشتر گفته بود که آنکارا و بغداد قصد دارند پس از انتخابات پارلمانی عراق در ماه مه آینده، یک عملیات نظامی فرامرزی علیه پ.ک.ک انجام دهند.

کد خبر 55189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha