با حکومت عراق دست به عملیات مشترکی علیه PKK خواهیم زد/ پ.ک.ک تا داخل کرکوک و سلیمانیه هم آمده است

سرویس ترکیه - مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش با همکاری عراق علیه حضور PKK در این کشور عملیات مشترک ترتیب خواهد داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری سی ان ان ترکیه، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات های برون مرزی ترکیه عنوان کرد: در عراق هم ارتش ترکیه عملیات برون مرزی صورت خواهد داد. با حکومت عراق نیز اتفاق نظر وجود دارد. بعد از انتخابات عراق عملیات ها علیه PKK آغاز خواهد شد. PKK از آن کوه ها هم مانند ترکیه پاکسازی خواهد شد. PKK تا داخل کرکوک و سلیمانیه هم رسیده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در خصوص این عملیات های مشترک با عراق، با حیدرالعبادی نیز همفکر هستیم. دولت عراق خواستار پاکسازی کامل سرزمین هایش از ترور است. PKK در داخل عراق هم اقدام به کانتون سازی کرده است. این مسئله حتی بیشتر از بغداد برای اقلیم کردستان عراق هم یک تهدید جدی است. این عملیات ها موکول به بعد از انتخابات 12 مه 2018 عراق خواهد بود. تا ماه مه هم عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در عفرین به پایان می رسد. حتی اگر در ماه مه عملیات شاخه زیتون هم ادامه داشته باشد ترکیه دارای قابلیت های لازم و کافی برای انجام عملیات در هر دو جبهه است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha