آمار مرگ در کردستان همچنان در هاله ای از ابهام

سرویس کردستان- کرونا در کرستان یک ساله شد و همچنان سازمان ثبت احوال از ارائه آمار درباره واقعه حیاتی مرگ در استان طفره می رود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، از اسفند 98 که کرونا در کردستان آغاز شد، تاکنون آمار رویدادهای حیاتی از جمله طلاق، ازدواج، تولد و مرگ از سوی سازمان ثبت احوال اعلام نشده، این در حالی است که این آمار تا پیش از اسفندماه به صورت ماهانه بر روی سایت بارگذاری می شد.

سایت سازمان ثبت احوال کردستان که تا پیش از ایام شیوع کرونا، به صورت ماهانه امار رویدادهای حیاتی را اعلام می کرد حالا از اسفند 98 تاکنون این آمار را ارائه نکرده و جای آن خالی مانده است و در صورت مصاحبه با رسانه ها هم به ذکر آمار ولادت و ازدواج و طلاق اکتفا می شود و از ارائه آمار در مورد مرگ خودداری می کنند.

پیش از این، روابط عمومی ثبت احوال کردستان به خبرنگار کردپرس توضیح داد که سامانه آمار از سوی سازمان بسته شده و نرم افزار مربوطه به صورت کشوری در حال آپدیت است این در حالی است که در حال حاضر اگر سری به سایت ثبت احوال بزنید مشاهده می کنید سایت بروزرسانی شده اما همچنان جای آمار رویدادهای حیاتی خالی مانده است.

البته اسکندری این را هم اعلام کرد که ثبت احوال کردستان، دسترسی به آمار ندارد و سازمان هم اعلام کرده به دلیل اینکه اختلاف پیش نیاید تا زمانی که سامانه باز نشود هیچگونه آماری ارائه نشود و حالا یک سال است که از سوی این سازمان هیچ گونه آماری درباره مرگ اعلام نشده و در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

کد خبر 5515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha