تلاش هایی برای نابودی موجودیت سیاسی اقلیم کردستان در جریان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - فراکسیون های کردستانی در مجلس عراق در واکنش به تصویب بودجه 2018 عراق، بدون در نظر گرفتن مطالبات کردها، در مورد وجود تلاش هایی برای نابودی ساختار اقلیم کردستان هشدار داده و خواستار نشست فوری با رهبران سیاسی اقلیم کردستان شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، روز شنبه 12 اسفند/3 مارس مجلس عراق قانون بودجه 2013 این کشور را با وجود تحریم نمایندگان کرد در اعتراض به این بودجه و عدم حضور آنان در مجلس به تصویب رساند.

این اقدام واکنش های شدیدی را میان کردها به دنبال داشته و اکثریت نمایندگان کرد مجلس عراق بر ضرورت خروج کردها از عرصه سیاسی این کشور تأکید می کنند.

آریز عبدالله رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق در این خصوص هشدار داد که تلاش هایی در عراق برای از میان برداشتن و نابودی ساختار اقلیم کردستان در جریان است و تصویب بودجه با این شرایط نوعی انتقام از مردم اقلیم کردستان به دلیل اختلافات موجود میان اربیل و بغداد و عملی غیر اخلاقی به شمار می رود و از لحاظ سیاسی نیز تقویت جریان هایی را که قصد نابودی اقلیم را دارند، نشان می دهد و این شرایط برای آینده مردم اقلیم بسیار خطرناک است.

وی با تأکید بر اینکه باید روابط میان مردم اقلیم و مردم بخش های دیگر عراق و نیز روابط میان اربیل و بغداد باید بار دیگر مورد بازنگری و سازمان‌دهی دوباره قرار گیرند، موضع گیری احزاب و هیئت وزیران اقلیم کردستان در این خصوص را ضروری دانست و خروج از عرصه سیاسی عراق را یکی از گزینه های پیش روی کردها ذکر کرد.

همچنین عرفات کرم رئیس فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق در این مورد گفت که فراکسیون های کردستانی مجلس خواستار نشست فوری با رهبری سیاسی در اقلیم کردستان به منظور تصمیم گیری در مورد شرایط کنونی هستند و آرام شیخ محمد نایب رئیس مجلس عراق و نماینده جنبش تغییر را مسئول برگزاری این نشست تعیین کرده اند.

وی افزود کە پیشنهاد نمایندگان کرد مجلس عراق به رهبری سیاسی در اقلیم کردستان در مورد شرایطی که پس از تصویب بودجه 2018 عراق به وجود آمده این است که انتخابات آتی مجلس عراق را کاملاً تحریم کرده و کردها نیز از عرصه سیاسی عراق خارج شوند، چرا که با این اقدام بغداد، ماندن کردها در بغداد هیچ گونه توجیه و معنایی ندارد.

کد خبر 54867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha