حضور پررنگ در بازار عراق به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند

سرویس کرمانشاه _ رستم قاسمی معاون اقتصادی سپاه قدس گفت: اقتصاد کشور امروز نیازمند ایجاد رونق است و حضور پررنگ تر در بازار کشور عراق یکی از راه هایی که باید به آنها توجه کرد.

0به گزارش کردپرس و به نقل از ایسنا؛ رستم قاسمی، عصر دیروز در سفر به کرمانشاه در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران 24 درصد نیاز کشور عراق در حوزه های مختلف را تامین می کند در ادامه عنوان کرد: این امر امکانپذیر است که این میزان را به 40 درصد برسانیم.

معاون اقتصادی سپاه قدس افزود: اگر فقط در بحث صادرات به این کشور 10 میلیارد دلار افزایش داشته باشیم محاسبه کنید که چه میزان شغل با این میزان درآمد می‌توان در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: استانی مثل کرمانشاه که امروز در رتبه های اول بیکاری کشور است و همسایه عراق است می تواند از این فرصت نهایت بهره را بگیرد.

معاون اقتصادی سپاه قدس در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر 24 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به عراق داریم و این میزان درآمد مدیون امنیتی است که سپاه قدس به همت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی ایجاد کرده و اگر نبود آن رشادت ها، امروز باید به همین میزان از جیب برای محافظت مرزهایمان در برابر داعش هزینه می کردیم.

وی یکی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور را سیاسی شدن آن دانست و افزود: برای بهبود اوضاع باید اقتصاد را از نزاع‌های سیاسی نجات دهیم.

قاسمی عنوان کرد: متاسفانه قطارِ اقتصاد کشور در ایستگاه خبری بدی قرار گرفته و برای بهبود رفاه اجتماعی و نجات اقتصاد کشور باید روش ها را تغییر داد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم قطار اقتصاد به ایستگاه بعدی برسد، باید زیرساخت ها و ریلِ اقتصاد کشور را عوض کنیم.

معاون اقتصادی سپاه قدس با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور دست دولت است، گفت: کارهایی که نهادهایی مثل سپاه قدس در حوزه اقتصادی کشور انجام می‌دهند اقدامات کمکی است و ما هرکاری برای کمک به بهبود اقتصاد کشور و دورزدن تحریم ها که بتوانیم، انجام می‌دهیم.

قاسمی در ادامه در خصوص احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: هنوز تا انتخابات فاصله زیادی داریم و هنوز درخصوص کاندیداتوری در این انتخابات تصمیمی نگرفته ام.

کد خبر 5394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha