راکتی که به ریحانلی اصابت کرد از عفرین شلیک نشده بود

سرویس ترکیه- نمایندۀ حزب جمهوری خواه خلق اعلام کرد YPG در شلیک راکتی که ادعا می شود توسط این گروه شلیک شده و به ریحانلی اصابت کرده است، نقشی نداشته و این حمله از داخل ترکیه صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، رسانه های ترکیه اعلام کردند مولود دودو نمایندۀ ختای از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در پارلمان تر کیه ادعا کرده است راکتی که مقامات ترکیه ادعا کردند توسط نیروهای کرد از عفرین شلیک شده و به ریحانلی اصابت کرده است، در حقیقت از عفرین شلیک نشده است.

روز گذشته بر اثر اصابت یک راکت به مناطق مسکونی شهر ریحانلی در استان ختای ترکیه یک تن کشته و چهار تن دیگر به سختی مجروح شدند. مقامات ترکیه YPG را مسئول این حمله اعلام کردند اما YPG تکذیب کرد.

دودو گفته است در بررسی های به عمل آمده مشخص شده این راکت ها حداکثر 12 کیلومتر برد دارند، در حالی که فاصلۀ نقطۀ اصابت با مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق (YPG) در کانتون عفرین، از 12 کیلومتر بیشتر است.

دودو پس از دیدار از ریحانلی و گفتگو با فرماندار، رئیس پلیس و مقامات محلی دیگر گفت: «تردیدی نیست که این راکت توسط یک گروه تروریستی شلیک شده است، اما نه از داخل خاک سوریه، بلکه از حومۀ ریحانلی. این نکته ای در خور توجه است و حکومت باید تدابیری جدی در این باره بیندیشد.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha