انتقاد نماینده سنندج از تخریب کانکس زلزله‌زدگان در اثر طوفان

سرویس ایران- عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تخریب کانکس زلزله‌زدگان غرب کشور در اثر طوفان، گفت: جریمه و ایجاد تکلیف دوباره برای ساخت خانه های موقت ایمن در انتظار متخلفان است.

به گزارش کردپرس، سیداحسن علوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تخریب کانکس زلزله زدگان غرب کشور در اثر طوفان روزها اخیر، گفت: متاسفانه بازی با جان مردم برای کسب ثروت بیشتر حتی در روزهای سخت و دست و پنجه نرم کردن هموطنانمان با مرگ نیز ادامه دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید طبق قرارداد منعقده با شرکت های طرف قرارداد ساخت کانکس با تخلف آن ها در عدم مقاوم سازی سازه ها برخورد کند، افزود: کانکسی که باید حداقل 6 ماه میزبان هموطنان زلزله زده ما باشد متاسفانه خود بلایی بدتر از زلزله را بر سر آن ها آوار کرده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه برخی سودجویان با مردگان نیز مبادله اقتصادی می کنند، تصریح کرد: باید با شرکت های سازنده کانکس که در ساخت آن ها تخلف کرده اند برخورد شده و ضمن پرداخت جریمه متعهد به ساخت مجدد خانه های موقت برای زلزله زدگان شوند.

ساخت خانه دائمی برای زلزله زدگان در شرایط فعلی میسر نیست

علوی با اشاره به برخی پیشنهادات برای ساخت خانه دائمی حتی یک اتاق برای زلزله زدگان، گفت: در شرایط فعلی امکان ساخت خانه با آجرو سیمان فراهم نیست زیرا با سرمای هوا امکان یخ زدگی وجود دارد از این رو بهترین راهکار اسکان مردم در خانه های موقت ایمن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ساخت خانه های موقت برای زلزله زدگان باید با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی منطقه و جهت باد صورت بگیرد، افزود: در نظر گرفتن این شرایط می تواند از تخریب کانکس ها در وضعیت طوفانی ضمن مقاوم سازی آن ها جلوگیری کند.

رعایت اصول مهندسی در ساخت کانکس لازم است

وی با تاکید بر اینکه حساسیت کانکس ها نیز کمتر از ساختمان ها نیست، تصریح کرد: توجه به اصول مهندسی در ساخت این کانکس ها نیز ضروری است در غیر این صورت فاجعه ای همانند زلزله در اثر طوفان در این کانکس ها رخ خواهد داد.

علوی ادامه داد: با توجه به زلزله خیز بودن کشور باید خانه های از پیش ساخته تولید شود تا در چنین شرایطی آماده اعزام به مناطق مختلف باشد تا به این ترتیب ضمن ممانعت از نرخ گذاری های سلیقه ای در این بحث نظارت دقیقی در زمان مناسب بر سازه ها صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه عملکرد ضعیف سازمان مدیریت بحران علت تخریب کانکس ها است زیرا عدم پیش بینی به موقع این نوع امکانات علت ضعف چنین سازه ها و پیامدهایی است.

کد خبر 49801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha