درخواست وزیر دفاع انگلیس از بارزانی برای آغاز گفتگوها با بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر دفاع انگلیس در نامە ای بە رئیس اقلیم کردستان خواستار آغاز گفتگوهای سازندە میان اربیل و بغداد بە منظور رفع تنش ها و یافتن راه حلی مناسب برای مشکلات موجود شد.

بە گزارش کردپرس، در حالی کە برگزاری رفراندوم غیرالزام آور استقلال اقلیم کردستان کە رای مثبت 92 درصدی مردم اقلیم را بە دنبال داشت، موجب واکنش ‌های شدید از سوی مقامات ارشد دولت عراق و تشدید تنش میان اربیل و بغداد شدە، وزیر دفاع انگلیس در نامەای خواستار آغاز گفتگوی میان طرفین برای حل مشکلات موجود شد.
سایت ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد کە مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس طی نامەای بە مسعود بارزانی از نقش اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ در جنگ با داعش و حفظ تعادل میان نیروها و احزاب در اقلیم تقدیر کردە است.
فالون در این نامە آوردە؛ حال کە رفراندوم برگزار شدە از شما می خواهم گفتگوهایی سازندە را با بغداد و همسایگان خود، بە منظور رسیدن بە راە حلی مناسب برای ‌همه طرف ها و حل مشکلات بە صورتی مسالمت آمیز؛ آغاز کنید.
وزیر دفاع انگلیس در پایان از بارزانی خواستە کە بە مشارکت در جنگ با داعش ادامە دادە و اجازە بروز شکاف و دودستگی میان اقلی، و کردستان و عراقی ها در جنگ با داعش را ندهد و آرامش و امنیت در مناطق آزاد شدە از دست داعش حفظ شود.
این در حالی است کە فالون در آخرین روزهای پیش از برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان نیز با سفر بە اقلیم و دیدار با بارزانی خواستار لغو رفراندوم شد، اما بارزانی این درخواست را نپذیرفت.

کد خبر 45650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha