ادامه اختلافات درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق و بعید بودن تصویب آن در هفته آینده

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون بیارق الخیر در مجلس عراق با تأکید بر ادامه اختلافات درباره سهم اقلیم کردستان از لایحه بودجه عراق، احتمال تصویب این قانون در هفته آینده را بعید دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "محمد الخالدی" در این باره گفت: اختلافات و مشکلات سیاسی درباره قانون بودجه سال 2021 به ویژه موضوع سهم اقلیم کردستان و نرخ دلار همچنان ادامه دارد و هنوز راه حلی برای آنها یافت نشده است.

الخالدی افزود: کمیسیون اقتصادی و فراکسیون های مجلس عراق در دستیابی به توافق سیاسی با هیأت اقلیم کردستان ناکام بوده اند و بعید به نظر می رسد قانون مذکور، هفته آینده به تصویب برسد.

براساس ردیف 11 لایحه بودجه سال 2021 عراق، مطالبات مالی دولت اقلیم کردستان از دولت مرکزی در فاصله سالهای 2004 تا 2020 پس از بررسی، تسویه خواهد شد و وزارت اقتصاد دولت مرکزی، مطالبات از اقلیم کردستان در قالب وام بانک تجارت عراق را به صورت اقساط از ابتدای سال 2021 در مدت 10 سال پس خواهد گرفت.

همچنین دولت اقلیم کردستان روزانه 250 هزار بشکه نفت خام تولیدی در میادین نفتی اش را به همراه درآمدهای نفتی و غیر نفتی اش به دولت مرکزی تحویل خواهد داد و حقوق نیروهای پیشمرگ را در سال 2021 از اصل مبالغ تخصیص یافته در چارچوب بودجه اقلیم کردستان و خسارت های تعیین شده برای کارمندان، پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 4523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha