دانشجویان به جای شغل اداری به سمت کار آفرینی بروند

سرویس کرمانشاه؛ رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه:  دانشجویان باید بدانند به جای شغل های پشت میزی به فکر تولید و ایجاد اشتغال باشند‌

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نشست خبری گفت: دانشگاه صنعتی با اینکه سن کمی دارد پیشرفت چشمی داشته و در بعضی از موارد با دانشگاه های سطح یک کشور رقابت می کند

اختری با اشاره به۵۵ نفر هیئت علمی دانشگاه گفت: این تعداد کم است اما اگر استان کمک کند تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۷۵ یا ۱۰۰ نفر می‌رسد یعنی جذب ۴۵ نخبه و این امر باعث استاندارد سازی می شود.

وی افزود با توجه به هزار مقاله تولید شده در سال اخیر و با توجه به اینکه پنچ نفر تازه عضو هئیت علمی شدن.سرانه تولید مقاله به ازای هر نفر چهار مقاله است.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: از لحاظ کیفیت این مقالات در سطح کیفی عالی قرار دارد. یعنی۵۵ درصد از این مقالات تولیدی در سطح ۲۵ درصد عالی قرار دارند و جایگاه خوبی برای دانشگاه در سطح کشوری فراهم کردند همچنین دانشگاه صنعتی کرمانشاه رتبه یک پر استناد ترین مقالات کشور را دارد.

در ادامه اختری به فقدان خوابگاه در سایت دانشگاه اشاره کرد و گفت : از ۲هزار و ۲۰۰ دانشجو این دانشگاه ۸۵۰ نفر به خوابگاه احتیاج دارند خوشبختانه فضای مناسب برای ساخت خوابگاه در دانشگاه وجود دارد ، اما به اعتباری حدود ۲۰ میلیارد احتیاج داریم تا خوابگاه ها را بسازیم .

وی با تاکید به اهمیت آرامش و امنیت دانشجوها گفت: در حال حاضر و پیش از ایام کرونا با خوابگاه های خصوصی قرارداد داشتیم و نیمه از هزینه را دانشگاه و نیم دیگری را دانشجو پرداخت می کرد ، اما خوابگاه خصوصی و خارج از محیط دانشگاه مشکلات زیادی برای دانشجویان به همراه دارد.

وی به خدماتی که دانشگاه به دانشجویان ارائه میدهد اشاره کرد و گفت : بجز فرصت های تحقیقی و مطالعاتی، همکاری و ارتباط با دانشگاه های سطح یک کشور و دیگر استان ها دانشگاه در روابط بین الملل هم فعالیت داشته و تفاهم نامه های با دانشگاه های از کشور های دیگر بسته شده و حتی در بحث آموزش مجازی از اساتید بین المللی استفاده شد است .

اختری ادامه داد: دانشجویان بعد از پایان تحصیل به شغل احتیاح دارند و نیاز به حمایت دارند. بجای شغل پشت میزی با خودشان شغل ایجاد کنند. در سایت دانشگاه سوله ای طراحی شده با ۱۲۴ اتاق و ۸ کارگاه تا طرح و ایده های خود را این مکان اجرا کنند ، به مدت ۱۸ ماه از این محیط می توانند استفاده کنند اگر کشب و کار آنها رو به رشد بود ۱۸ ماه دیگر هم به آنها اجازه استفاده از این خدمات را به آنها می دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان گفت: داشتن مدرک دانشگاهی برای شروع یک کار یا استخدام شدن در یک محیط کاری شرط لازم است اما کافی نیست به همین دلیل کارگاه های آموزشی با هزینه بسیار کم برگزار می شود تا دانشجویان به توانایی کافی برسند و بجز دانش تئوری، دانش فنی هم داشته باشند .

کد خبر 4461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha