بمباران شیمیایی حلبچه بزرگترین فاجعه خاورمیانه است/ توافق ایران و عربستان مثبت است

سرویس کرمانشاه _ امام جمعه پاوه گفت: تاریخ خاورمیانه فاجعه ای مشابه آنچه که در شهر مظلوم حلبچه روی داد، به خود ندیده است.

به گزارش کردپرس؛ حاج ماموستا ملا قادری قادری امام جمعه پاوه در آیین نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران این شهر توافق صورت گرفته میان ایران و عربستان را یک اتفاق بسیار مثبت خواند و گفت: با این توافق دیگر حجاج ما دغدغه‌ و ترسی برای رفتار نامناسب افسران صعودی ندارند و یک اتفاق مثبت برای مردم هر دو کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سی و پنج سال پیش در ۲۶ اسفندماه فاجعه ای رخ داد و تاریخ خاورمیانه فاجعه ای مشابه آنچه که در شهر مظلوم حلبچه روی داد، به خود ندیده است.

وی یادآور شد: پس از فاجعه بزرگ هیروشیما، چنین فاجعه ای در دنیا ثبت نشده است.

ماموستا قادری عنوان کرد: صدام حسین با این بمباران شیمیایی یک جنایت بزرگ در حلبچه انجام داد و در این فاجعه ۵ هزار نفر کشته شدند و ۱۰ هزار نفر هم مصدوم شدند و هنوز هم آثار شوم آن باقی است.

وی یادآور شد: ما مردم پاوه به دلیل همجواری با حلبچه، از نزدیک این فاجعه را دیدیم و لمس کردیم و هیچ زبان و هیچ قلمی نمی‌تواند این فاجعه را توصیف کند.

امام جمعه پاوه گفت: مشابه چنین فاجعه‌ و جنایتی در نودشه، زرده دالاهو و سردشت هم رخ داد و افراد بسیاری کشته و مصدوم شدند.

کد خبر 44092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha