اختلافات میان اربیل و بغداد از راه سیاسی حل شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان در جلسه‌ای با نخست‌وزیر عراق دغدغه‌ی حزبش را برای پیشبرد و اجرا شدن برنامه‌های دولت سودانی تکرار کرد و تاکید نمود که حل اختلافات میان اربیل و بغداد از راه سیاسی صورت گیرد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، به گزارش دفترسیاسی اتحادیه میهنی روز چهارشنبه بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان در «دباشان »از محمدشیاع سودانی و هیئت همراهش استقبال کرد.
در این دیدار که گزارشگر و تعدادی از اعضای هیئت دفترسیاسی حضور داشتند ، درباره تغییرات سیاسی ،اقتصادی و امنیتی اقلیم و عراق گفتگو شد. و بر حمایت از پروژه‌های ملی عراق که منجر به خدمت‌رسانی وتصویب قانون و ثبات کشور می‌شود ،تاکید شد.
در ادامه این دیدار بافل طالبانی سپاس و قدردانی خود را از محمدشیاع سودانی برای ارائه راهکارهای فدرالی و اقدام برای استانی شدن حلبچه اظهار داشت و خواست که این اقدام سرآغاز مهمی برای خدمت‌رسانی به شهروندان حلبچه باشد و دولت عراق حقوق قانونی مردم این شهر را ادا کند.
بافل طالبانی گفت:«باید اقدامهای عملی برای آبادانی این استان صورت گیرد و به اندازه‌ی قربانی دادن آن، به این شهر خدمت شود»
همچنین درباره تصویب لایحه قانون بودجه گفت:«این اقدام مهمی است و باید ثبات اقتصادی و زندگی شهروندان رعایت شود .»
بافل طالبانی دغدغه اتحادیه میهنی کردستان را در موفقیت و اجرا شدن برنامه‌های دولت بصورتی که خدمت‌رسانی بیشتری به مردم ارائه شود، تکرار کرد و گفت:«بر رفع اختلافات میان اربیل و بغداد از راه سیاسی بصورتی که حق قانونی ملت رعایت شود، تاکید می‌کنیم. »
وی گفت:«باید منافع ملی در اولویت باشد و همه‌ی ما در راه ثبات و آبادانی کشور قدم برداریم.»
در ادامه سخنانش تأکید کرد: اتحادیه میهنی کردستان در برابر مسائل یک خط مشی و یک سباست را دنبال می‌کند ،آن هم سیاست و استراتژی مام جلال است که می‌خواهیم با دوستانمان با هم به ملت خدمت کنیم، به مشارکت و همکاری مشترک واقعی ایمان داریم.
در این دیدار سودانی گفت:«ثبات عراق به ثبات اقلیم کردستان بستگی دارد دولت هم موظف است که به همه خدمت کند و پروسه اصلاحات ادامه داشته باشد.»

کد خبر 44067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha