همه نیروهای دموکراتیک سوری به گفتگوی بین سوری‌ها بپیوندند

سرویس سوریه - MSD به مناسبت دوازدهمین سالگرد آغاز بحران سوریه با انتشار بیانیه‌ای از همه نیروهای دموکراتیک سوری خواست که به گفتگوی مابین سوری‌ها بپیوندند.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) روز چهارشنبه به مناسبت دوازدهمین سالگرد آغاز بحران سوریه در مارس ۲۰۱۲ یک نشست رسانه‌ای برگزار کرد و در این نشست با انتشار بیانیه‌ای از همه نیروهای دموکراتیک سوری خواست که به گفتگو مابین سوری‌ها بپیوندند.

به نوشته آژانس خبری فرات، در این نشست خبری که در ساختمان دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در قامشلو برگزار شد اعضای MSD، نمایندگان احزاب سیاسی تحت نظارت MSD حضور داشتند و «آمنه عمر»رئیس مشترک MSD متن بیانیه این مجلس را قرائت کرد.

در بیانیه MSD آمده است: «از رشادت‌ها و فداکاری‌های مردان و زنان سوری در برابر ظلم و اشغالگری قدردانی می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که MSD حامی خواست آزادی و عزت برای همه سوری‌ها است.»

در ادامه بیانیه MSD از همه میهن‌پرستان و مردم سوریه خواست تا فعالیت‌های خود را لایق فداکاری‌های گذشته مردم سوریه کنند، متحد شوند، اتحاد ملی را اولویت قرار دهند و بر مناقشات سیاسی سوریه که ناشی از منافع منطقه‌ای و بین‌المللی مردم سوریه نیست غلبه کنند.

همچنین در این بیانیه از جامعه بین‌الملل خواسته شد تا در خواسته‌های مردم سوریه در خصوص تغییر دموکراتیک و فراهم‌سازی صلح، امنیت و عزت در سوریه کنار مردم بایستد.

در پایان نیز MSD از همه نیروهای ملی فعال و دموکراتیک خواست تا در گفتگو برای ساختن چشم‌اندازی جدید برای سوریه دموکراتیک و غیرمتمرکز که آزادی و کرامت را برای همه مردم آن فراهم خواهد کرد، شرکت کنند.

کد خبر 44044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha