رادیو کردی در کرمانشاه راه اندازی می شود

سرویس کرمانشاه _ محمد طیب صحرایی گفت: هفته گذشته در نشستی که با رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم، پیشنهاد راه‌اندازی رادیو کردی با مرکزیت کرمانشاه را ارائه کردیم که با استقبال مواجه شد.

به گزارش کردپرس؛ "محمد طیب صحرایی" در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های استان که با حضور سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و مدیران خبرگزاری‌ها، نشریات و پایگاه های خبری رسمی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ به دغدغه‌های مشترک میان مدیریت ارشد استان و اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از دغدغه هایی که در این نشست توسط اهالی رسانه مطرح شد، دغدغه مدیریت ارشد استان نیز هست و این نقاط اشتراک می تواند بستر مناسبی برای شکل‌گیری یک همدلی و همراهی برای توسعه همه جانبه استان باشد.

وی افزود: در قالب یک تعامل پویا و دو سویه میان اصحاب رسانه و مسئولین می‌توان به یک تفاهم و توافق پایدار برای حل بسیاری از مشکلات کلان و محوری استان در حوزه‌های مختلف رسید.

دکتر صحرایی موضوع بیکاری را شاه بیت مشکلات کرمانشاه دانست و گفت: اگر اصحاب رسانه با هم افزایی و تمرکز ویژه به موضوع اشتغال بپردازند، بی‌گمان شاهد اتفاقات تحول آفرینی در این حوزه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: اگر اشتغالزایی تنها در حد حرف و سخن باقی بماند، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد بلکه باید همه ما با پذیرش بخشی از این مسئولیت اجتماعی، به شکل عملیاتی به فراهم کردن بسترها برای شکل‌گیری اشتغال مولد و پایدار در کرمانشاه کمک کنیم.

وی درباره برخی اظهارات مطرح شده یادآورشد: اگر عملکرد مدیران پیشین قابل قبول بود، امروز شاهد این سطح از نقد و اعتراض نبودیم و وضعیت کرمانشاه در حوزه اشتغال، طلاق، شاخص فلاکت، مرزهای مبادلاتی، منابع آبی، زیرساخت ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها، بسیار بهتر از وضعیت امروز بود.

دکتر صحرایی با تاکید بر اینکه قدردان زحمات مدیران قبلی است در ادامه عنوان کرد: امروز فرصتی برای خدمت به مردم شریف کرمانشاه فراهم شده و با تمام توان از این فرصت برای خدمتگزاری به کرمانشاهی استفاده خواهم کرد.

وی انتخاب گردشگری به عنوان محور توسعه کرمانشاه را محصول یک مجموعه بررسی دقیق و همه جانبه در بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمانشاه و مصوبات سفر رئیس جمهور، بودجه 1401 و 1402 و نظر خواهی از مدیران استان دانست و گفت: گردشگری یک ظرفیت عظیم و بی بدیل اما مغفول مانده در کرمانشاه است و تاکنون از این پتانسیل گسترده و تحول آفرین برای توسعه استان استفاده نشده است.

استاندار کرمانشاه وجود زباله گردها و معتادین متجاهر در سطح شهر را یکی از مشکلات و موانع پیش روی رونق گردشگری در استان دانست و گفت: تاکنون با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته بیش از 20 سازمان و مجموعه بزرگ در سطح ملی و استانی را پای کار آورده ایم تا با کمک همدیگر این افراد را پس از بازپروری، مداوا و توانمندسازی به عنوان یک عضو مفید و سازنده دوباره به آغوش خانواده و جامعه بازگردانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: خوشبختانه هفته قبل توافق نامه احداث ۴۰۰ کیلومتر جاده در مناطق محروم استان با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام بسته شد و انجام این کار کمک زیادی به رونق گردشگری در آن مناطق می کند.

دکتر صحرایی در ادامه به پیگیری مشکل منطقه مرزی سومار اشاره کرد و گفت: در آبان سال ۹۹ دولت وقت به اشتباه مصوبه ای در مورد بخشی از سومار به امضا رساند که متاسفانه برای اصلاح آن اقدامی صورت نگرفته بود‌.

وی افزود: مدیریت ارشد استان با جدیت پیگیر اصلاح این مصوبه است و تا کنون چندین جلسه اقناعی با وزارت کشور در این زمینه برگزار کرده ایم و در تلاش هستیم این مصوبه را اصلاح کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد: هفته گذشته در نشستی که با رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم، پیرامون ساخت سریال‌های مشترک با مشارکت اقلیم کردستان و بخش عربی عراق به توافق اولیه رسیدیم و هم‌چنین پیشنهاد راه‌اندازی رادیو کردی با مرکزیت کرمانشاه را ارائه کردیم.

وی افزود: با استفاده‌ از ظرفیت سریال‌های تلویزیونی مشترک و رادیو کردی به دنبال معرفی پتانسیل های دانشگاهی، گردشگری، خدماتی و درمانی کرمانشاه مردم عراق و ترغیب آن‌‌ها برای دیدار از کرمانشاه هستیم.

دکتر صحرایی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه با غفلت مدیران وقت، پروژه نوسازی و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه طبق برنامه انجام نشده است و یک باند نیمه فعال برای استان به میراث گذاشته شده که با پیگیری های انجام شده، به زودی عملیات اجرایی بهسازی این باند آغاز می‌شود‌.

وی عنوان کرد: مجوز اولیه برقراری پروازهای کرمانشاه به بغداد، سلیمانیه و نجف را دریافت کرده‌ایم و به دنبال فراهم کردن مقدمات آن هستیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش هدف از پوشیدن لباس کردی در سفر به پاوه و هانی گرمله در نقطه صفر مرزی را احترام به مردم منطقه عنوان کرد و گفت: پوشش سنتی مردم مناطق مختلف استان از جمله پاوه و اورامانات برای ما بسیار قابل احترام است و این پوشش سنتی را مایه افتخار و نشان اصالت می‌دانم.

وی در ادامه از تغییرات مدیریتی در استان در آینده نزدیک هم خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت پایان سال و ضرورت پیگیری و پرداخت مطالبات و جمع بندی برنامه‌های دستگاه‌ها و ادارات دولتی، تغییر مدیریت ها به پس از نوروز موکول شده است.

دکتر صحرایی در پایان از آمادگی استانداری برای برگزاری نشست های مستمر با اهالی رسانه خبر داد و گفت: از همه اهالی عزیز رسانه دعوت می کنم در اولین فرصت در ایام نوروز دور هم جمع شویم و با همدلی و همراهی زمینه اجرای پروژه‌های بزرگ استان را فراهم کنیم.

در این نشست مدیران رسانه های استان و خانه مطبوعات در حضور مدیر ارشد استان به طرح شفاف دیدگاه های خود پرداختند.

حوزه هایی مانند ضرورت توجه به بیمه اهالی رسانه، افزایش هزینه‌های جاری، دغدغه استقلال رسانه‌ها، ضرورت بهره گیری از نیروهای دلسوز، خطر تعطیلی رسانه ها به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه اجاره، ضرورت حمایت از مدیر بومی، حضور پررنگ‌تر استانداری در عرصه کارهای فرهنگی، فراهم کردن زیرساخت‌های جاده‌ای و گردشگری و تجاری در اورامانات، ضرورت نگاه ویژه به توسعه گردشگری استان و... از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 44023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha