یک فوتی با خمپاره در چهارشنبه سوری آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حوادث مراسم چهارشنبه سوری امسال در استان به جز شهرستان خوی، ۳۱۱ مصدوم و یک فوتی ثبت شد.

به گزارش کردپرس، دکتر فرزین رضازاده اظهار کرد: امروز صبح یکی از افرادی که تحت عنوان مصدوم و قطع عضو در بیمارستان بود، جان خود را از دست داد.

او افزود: این فوتی در یکی از روستاهای شهرستان نقده و منطقه محمدیار بود که ظاهرا وی مدت‌ها پیش یک خمپاره دستی عمل نکرده، پیدا کرده و در چهارشنبه سوری امسال منفجر کرد.

رضازاده ادامه داد: این فرد ۴۱ ساله تصمیم گرفته بود تا این خمپاره عمل نکرده را روی آتش بالای کوه منفجر کند اما حین انتقال آن در دستش منفجر و دچار قطعی عضو شد و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحت متاسفانه امروز جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه ۳۱۱ نفر طبق آخرین آمار در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند، گفت: ۳۸ مصدوم در سلماس، ۲۷ مصدوم در چایپاره، ۲۰ مصدوم در اشنویه، ۱۷ مصدوم در پیرانشهر، ۱۶ مصدوم در نقده، ۱۴ مصدوم در بوکان، ۱۲ مصدوم در ماکو، ۱۲ مصدوم در تکاب، ۱۱ مصدوم در شوط، ۱۱ مصدوم در مهاباد، ۸ مصدوم در میاندوآب، ۶ مصدوم در شاهیندژ، ۵ مصدوم در پلدشت، ۵ مصدوم در چالدران و چهار مصدوم در سردشت بر اثر انفجار مواد محترقه در مراکز درمانی پذیرش و بستری شده‌اند.

رضازاده در ادامه گفت: بر اساس آخرین آمار در مراکز درمانی شهرستان ارومیه نیز ۱۰۵ مصدوم پذیرش و بستری شدند.

او با اشاره به جنسیت مصدومان چهارشنبه سوری افزود: ۲۴۳ آقا و ۶۸ نفر مصدومین نیز بانوان بودند.

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در پایان با اشاره به نوع آسیب های چهارشنبه سوری امسال به ایرنا گفت: اغلب نوع آسیب‌ها درجه سوختگی، خراشیدگی، ساییدگی، پارگی و بریدگی بود که یک مورد نیز قطع عضو است و بیشتر آسیب دیدگی در نواحی دست، چشم، صورت، گوش و تنه بود که به وسیله کادر درمان مداوا شدند.

بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، در طی یک ماه اخیر استان های تهران، آذربایجان شرقی وآذربایجان غربی در رده‌های بیشترین مصدومان مواد محترقه قرار دارند.

کد خبر 43998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha