برخورد قاطع با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی کردستان

رئیس پلیس فتا استان کردستان از برخورد قاطع با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ مهدی دانش پور با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری)، گفت: از هم اکنون برخی افراد در سایت ها و فضای مجازی اقدام به آموزش ساخت مواد آتش زا و محترقه کرده که استفاده از این مواد، می تواند صدمات بدنی، تلفات جانی و خسارت های مادی زیادی به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: خرید و فروش و آموزش ساخت انواع مواد محترقه در فضای مجازی همانند کشور در استان نیز جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در خصوص خرید، فروش و ساخت مواد محترقه، افزود: بر اساس مواد یک تا چهار قانون مجازات اسلامی، فروش، تبلیغ و توزیع انواع مواد محترقه، منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گازهای بیهوش کننده، بی حس کننده و اشک آور و شوک دهنده ها (شوکرها) و تجهیزات نظامی و انتظامی جرم بوده و بر اساس قانون، متخلفان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

سرهنگ دانش پور با تاکید بر اینکه شهروندان در فضای مجازی، مراقب فرزندانشان باشند، ادامه داد: با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی استان برخورد قاطع می شود.

وی از رصد فعالیت فعالان فضای مجازی استان کردستان خبر داد و یادآور شد: توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا در استان منتظر مأموران و کارشناسان پلیس فتا باشند تا سراغ شان می آیند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان درباره آگهی های جعلی تبلیغات به بهانه فروش زیر قیمت بازار نسبت به شهروندان هشدار داد و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه کلاهبرداری و تخلف می توانند از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir شکایت خود را ثبت و خواستار تحقیقات و پیگیری های پلیسی باشند.

کد خبر 43797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha