درخواست مجدد شورای اروپا از ترکیه برای آزادی صلاح الدین دمیرتاش

سرویس جهان-کمیته وزیران شورای اروپا بار دیگر از ترکیه خواست صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار زندانی کرد و عثمان کاوالا، خیر و فعال ترکیه ای را آزاد کند.

به گزارش کردپرس، بر اساس اطلاعیه ای که وبسایت شورای اروپا منتشر شده ، کمیته وزیران شورای اروپا از مقامات ترکیه خواسته است دو تن از زندانیان سیاسی این کشور به نامهای صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار زندانی کرد و عثمان کاوالا، خیر و فعال مدنی این کشور را بر اساس احکام دادگاه حقوق بشر اروپا آزاد کند.

کمیته وزیران شورای اروپا در آخرین جلسه خود از مقامات قضایی ترکیه خواسته، فارغ از درخواست‌های فراقانونی، نسبت به بررسی وضعیت این دو زندانی و تغییر وضعیت آنها، با توجه به آرا صادر شده توسط دادگاه حقوق بشر اروپا اقدام کنند و آنها را آزاد کنند.

شورای اروپا معتقد است اتهامات وارد شده به این دو فعال سیاسی- مدنی ترکیه جنبه سیاسی داشته و استقلال دستگاه قضایی ترکیه را زیر سوال برده است.

شورای اروپا قبلاً هم با توجه به رای دادگاه حقوق بشر اروپا مبنی بر بی گناهی این دو شهروند ترکیه، خواستار آزادی آنها شده بود.

صلاح الدین دمیرتاش، زندانی سیاسی کرد ترکیه و رییس سابق حزب دموکراتیک خلق ها از سال ۲۰۱۶ به اتهامات مختلف در زندان به سر می برد.

کد خبر 43774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha