پیگیری مسمومیت دانش آموزان ایلامی با حساسیت کامل

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام درنشستی با موضوع مسمومیت دانش آموزان با حضور دستگاههای مربوطه عنوان کرد: مسمومیت دانش آموزان ایلامی با حساسیت کامل پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد سبحان حسنی گفت: بار روانی این مسئله باعث اضطراب و نگرانی والدین و مردم شده است که نیاز است با اطلاع رسانی صحیح این نگرانی ها برطرف شود، حجم و اندازه مسئله با میزان نگرانی و دلهره و اضطرابی که مردم دارند همخوانی ندارند.

وی تصریح کرد: ما به مردم عزیز اطمینان می دهیم که با دقت داریم موضوع را بررسی می کنیم و تا زمانی که به یافته های دقیقی و متقن به لحاظ علمی نرسیم به صورت صریح در رابطه با علت و منشا موضوع نمی توانیم اظهار نظر کنیم اما می توانیم بگوییم هر آنچه که لازم بوده در حوزه مباحث درمانی انجام گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: بحث سلامت دانش آموزان برای ما مهم است و به همین خاطر به مراکز درمانی و اورژانسی ابلاغ کردیم در صورت هر گونه مورد خاص به سرعت رسیدگی کنند و خوشبختانه این کار هم انجام گرفته و تا الان هم گزارشاتی که همکاران علوم پزشکی دادند خوشبختانه جای نگرانی در هیچ موردی نبوده است.

وی افزود: بخش عمده ای که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند ناشی از استرس و اضطراب بوده و مواردی که علائم داشته است بنابر احتیاط رسیدگی و آزمایش گرفته شده و نتیجه آزمایشات هم دال بر این است که مشکلی نداشته اند و با این وجود و به خاطر این که مردم ما مطمئن باشند با حساسیت کامل این را پیگیری می کنیم،

او گفت: باید حاشیه های این موضوع را مدیریت کنیم، جریانی ممکن است دنبال ناامن کردن فضای جامعه باشد و هیچ بعید هم نیست دشمنی که تلاش می کند فضای جامعه را از مدار آرامش خارج کند در این حوزه هم ورود کند.

معاون سیاسی استاندار ایلام تاکید کرد: برخی ها هم ممکن است شیطنت بکنند و با هر انگیزه ای مدارس را تعطیل کنند که ما باید هوشیار باشیم.

او گفت: ما روی کمترین مسئله ای اگر احساس کنیم امنیت و سلامت دانش آموز ما در معرض خطر است لذا حداکثر تمهیدات را در نظر گرفتیم، از حضور مدیر کل آموزش و پرورش در مدارس و تیم همراه، تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی و تیم پزشکی آنها در حوزه های مختلف که وارد عمل شدند.

حسنی گفت: تاکید امروز رهبر معظم انقلاب در برخورد قاطع با عوامل مسمویتها و نبودن عفو در این موضوع نشان از حساسیت و مهم بودن این موضوع است و ما هم حساسیت و جلسات را به طور منظم خواهیم داشت.

وی افزود: باید منطقی با این موضوع برخورد بکنند،که این هم قطعاً مشخص خواهد شد و تا زمانی که از نظر علمی ثابت نشود هر گونه اظهار عملی، غیر کارشناسی و غیر علمی است.

کد خبر 43609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha