ضرورت توجه دولتهای ایران و عراق به استفاده بهینه از آب و خاک

سرویس ایلام - نماينده کشور عراق در همايش بين‌المللی در مسير کشاورزی دانش بنيان که در دانشگاه ایلام برگزار شد، عنوان کرد: استفاده بهینه از آب و خاک در دستور کار مسئولان ایران و عراق قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مالک الدرعی (ابوباقر) با بيان اينکه اشتراکات ايران و عراق در همه زمينه‌ها عميق است، گفت: دانش و فناوری ايران بهترين فرصت برای شکوفايی و رونق کشاورزی در عراق است.

مالک الدرعی با تأکيد بر اينکه بايد استفاده بهينه از آب و خاک در دستور کار مسئولان ايرانی و عراقی باشد، گفت: تقاضا داريم ايران تجارب و فناوری علم کشاورزی خود را در اختيار کشاورزان عراقی قرار دهد و ما از همکاری ايرانی‌ها استقبال می‌کنيم.

وی ادامه داد: کشاورزان، تجار و فعالان عراق براي رشد و ترقی حوزه کشاورزی کشور به تمامي امکانات فناورانه ايرانی‌ها نياز دارند.

مالک الدرعی يادآور شد: حضور کشاورزان ايراني ساکن در برخی نقاط عراق نقطه عطفی در بخش کشاورزی عراق است و موجب رشد اين حوزه شده‌اند و تجارب خود را در اختيار کشاورزان عراق قرار داده‌اند.

نماينده کشور عراق در همايش بين‌المللی در مسير کشاورزی دانش بنيان از حضور بنياد برکت در عراق و فعاليت‌های اين بنياد در حوزه‌های مختلف تشکر کرد و افزود: حضور بنياد برکت در عراق و ايجاد طرح‌های کشاورزی در اين کشور ارزشمند است.

وی با بيان اينکه اين نشست بايد يک نقطه آغاز برای ارتباطات کشاورزی ايران و عراق است، افزود: دنيا هم‌اکنون از تنش و کاهش منابع آبی، افزايش جمعيت و نبود امنيت غذايی رنج می‌برد و برای کاهش اين چالش‌ها در منطقه ايران و عراق در حوزه کشاورزی نوين و مديريت درست آب و خاک بايد ارتباط و مراوده بيشتری با هم داشته باشند.

کد خبر 43571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha