چهار راهبرد صمت ایلام در حمایت از صنایع / توسعه یک شبه اتفاق نمی‌افتد

سرویس ایلام - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در نشست خبری راهیان پیشرفت در محل طرح بزرگ ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران گفت: توسعه یک پروسه است و هیچ استانی یک شبه توسعه نیافته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا محمدرحیمی عنوان کرد: ارتباط مجموعه صنعت، معدن و تجارت با رسانه‌ها و خبرنگاران، رابطه ای تعاملی و در راستای بهبود اوضاع و افزایش کیفیت خدمات است.

وی با بیان اینکه این تور رسانه ای پیرو تأکیدات استاندار ایلام مبنی بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دولت و حضور میدانی خبرنگاران در محل طرح ها و پروژه ها، صورت گرفته است، اظهار داشت: امروز خبرنگاران حاضر در این تور رسانه ای، به وضوح مشاهده کردند که چه سرمایه گذاری های هنگفتی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در این شهرستان مرزی صورت گرفته و چه خدمات و زحماتی به ثمر نشسته است.

وی در ادامه به چهار راهبرد این اداره کل در حمایت از حوزه صنعت پرداخت و با اشاره به اینکه حفظ و نگهداشت واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی فعال در سطح استان و پیشگیری از تعطیلی آنها جزء اولویت‌های ما در سال‌جاری بوده است، افزود: با همراهی و همکاری مسئولان استان و صاحبان این واحدها، خوشبختانه هیچ واحد فعالی در این مدت تعطیل نشده است‌.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه رفع مشکلات، احیاء و راه اندازی واحد‌های راکد در سطح استان یکی دیگر از راهبردها بوده است، یادآور شد: در طول سال‌جاری تعداد ۳۶ واحد راکد در سطح استان احیاء شده و به چرخه تولید باز گشته اند.

محمدرحیمی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت واحد‌های فعال از اهم اولویت‌های استان در سال‌جاری بوده است، خاطرنشان ساخت: امسال در سطح استان ۲۲ واحد افزایش ظرفیت داشته اند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری تسریع در تکمیل پروژه های فعال و در حال اجرا در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: پروژه NGL3100 دهلران، پتروشیمی دهلران، پتروشیمی هلیلان، فولاد ایوان، پروژه ارغوان گستر ایلام، کاغذ سنگی شباب و ...، از جمله پروژه‌های فعال و در حال اجرا در سطح استان هستند.

محمدرحیمی سرمایه‌گذاری بیشتر بر صنایع مرتبط با گاز را برای ایلام مفیدتر دانست و گفت: با کارهای ارزشمندی که در این حوزه تا کنون اتفاق افتاده و با تکمیل طرح‌های در حال ساخت، زنجیره ارزش صنایع گاز در استان کامل شده و منافع زیادی برای استان خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: فرایند صنعتی شدن یک پروسه است و به همکاری، همراهی، مشارکت و تلاش همه‌جانبه همه مردم و مسئولان نیاز دارد.

او گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و مبارزه جدی با گرانفروشی، از ۱۵ اسفندماه نظارت بر بازار و خدمات تا پایان ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

محمدرحیمی ضمن تفکیک گرانی و گران‌فروشی،افزود: جهت جلوگیری از التهابات بازار ۸۶۲۴۵ مورد بازرسی توسط همکاران ما انجام شده و ۲۱۸۵ پرونده با ۱۰۹ میلیارد تومان جریمه نیز تشکیل شده است.

کد خبر 43335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha