طرح یاریگران زندگی در سطح مدارس ایلام اجرا شد

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح یاریگران زندگی با موضوع آسیبهای اجتماعی در سطح مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد سبحان حسنی روز سه شنبه ۳ اسفندماه استان گفت: یکی از دغدغه های مدیران در سطح کشور، کاهش نرخ اعتیاد به مواد مخدر است که در این راستا مهمترین و اثر گذارترین موضوعات بحث درمان و مقابله است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر اقداماتی که در گذشته در این حوزه انجام شده است اقدامات جدیدی نیز در در دستور کار قرار گرفته که امیدوارم این اقدامات در کاهش میزان اعتیاد به مواد مخدر اثر گذار باشد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در استان، گفت: طرح یاریگران زندگی در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرایی شده که آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر این طرح مهم را اجرا کرده است که انتظار است میزان بازخورد و اثرگذاری که پیش بینی شده، حاصل شود.

حسنی یادآور شد: ایجاد مراکز جامع صیانت و توانمندسازی بهبود یافتگان می تواند از ابتلا مجدد و گرایش جوانان به مواد مخدر جلوگیری کند.

معاون سیاسی امنیتی خواستار تسریع در راه اندازی مراکز ماده ۱۶ در استان شد و گفت: کمیته ماده ۱۶ بازدید میدانی و صورتجلسه و پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبار و راه اندازی این مرکز را انجام دهد‌‌.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در ایام نوروز ، افزود: در ایام نوروز استان پذیرای مهمان از سایر استان های دیگر است که شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی در زمینه جمع آوری معتادان و نگهداری آنان در مراکز تعیین شده اقدام کنند.

کد خبر 43060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha