محور ساسانی  و اسب کْرد در مسیر ثبت جهانی قرار می گیرد

سرویس کرمانشاه _ در نشست مشترک سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری با مقامات استان گرمیان موضوع تکمیل پرونده ثبت جهانی اسب کُرد و منظر تاریخی _ فرهنگی محور اشکانی _ ساسانی مشترک بین ایران و عراق پیگیری شد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی روز دوشنبه ۱ اسفندماه در سفر به کشور عراق با استاندار و مدیر اداره گردشگری استان گرمیان در شهر کلار دیدار کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این سفر کاری ضمن پیگیری پرونده ثبت جهانی اسب کُرد و منظر تاریخی _ فرهنگی محور اشکانی _ ساسانی مشترک بین ایران و عراق مذاکرات لازم برای تکمیل این پرونده‌ها با طرف عراقی انجام داد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه این پرونده‌ها ماهیت چند ملیتی دارند، فرصت بسیار ویژه‌ای را فراهم کرده است که با همکاری کشور عراق این پروژه‌ها جدا از سهمیه ایران ثبت جهانی شوند.

فرمانی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل این پرونده‌ها استفاده می‌کنیم تا کرمانشاه صاحب ثبت جهانی جدیدی شود.

او افزود: در این دیدار بر لزوم برگزاری جشنواره بین‌المللی اسب کْرد برای تکمیل مستندات پرونده با مشارکت دو کشور تاکید شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: بازدید از هوش کوری و موزه گرمیان و نیز دیدار با نمایندگان آژانس‌های مسافرتی کلار از دیگر برنامه‌های این سفر کاری بود.

او ادامه داد: در دیدار با مسئولان گردشگری و نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی گرمیان راه‌های توسعه گردشگری بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق مورد بررسی قرار گرقت.

دیدار مسئولان استان سلیمانیه عراق از دیگر برنامه‌های سفر کاری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه خواهد بود.

کد خبر 43017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha