وزیر دفاع ترکیه اخبار هجوم سوری ها به ترکیه را تکذیب کرد

سرویس ترکیه - وزیر دفاع ترکیه اخبار مربوط به ورود موج جدید پناهجویان به استان ختای را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از بازدید هوایی از خطوط مرزی این کشور با سوریه در پایانه مرزی یایلا‌داغی در گفتگو با خبرنگاران اخبار مربوط به ورود موج جدید پناهجویان به استان ختای را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش TRT، آکار که به همراه ژنرال یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه از مناطق مرزی با سوریه بازدید می‌کرد، در این‌ باره گفت: «برخی‌ها گروه‌ها مدعی ورود موج جدید پناهجویان از سوریه به استان ختای که از زلزله آسیب دیده است، شده‌اند. اما نادرستی تمامی این ادعاها محرز است.»

وزیر دفاع ترکیه افزود: «برعکس ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ورود شمار زیادی پناهجوی سوری به استان ختای، در روزهای اخیر، فرماندهان یگان مرزی منطقه از عبور شماری از پناهجویان سوری از ترکیه به کشورشان خبر دادند. یعنی برخی از برادران و خواهران سوری پس از زلزله اخیر به شکل داوطلبانه به کشور خودشان بازگشته‌اند.»

از سوی دیگر فرمانده یگان مرزی مستقر در پایانه مرزی یایلاداغی با ارائه توضیحاتی گفت: «تمامی منطقه مربوطه در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با دوربین‌های حرارتی و پهپادها تحت نظر قرار دارد. طی روزهای اخیر نیز هیچ فعل و انفعال خاصی در مرز مشاهده نشده و ورودی از سوریه به سمت ترکیه صورت نگرفته است.»

وزیر دفاع ترکیه در ادامه سفر خود به منطقه از یکی از کمپ‌های چادری تاسیس شده به منظور اسکان موقت شهروندان آسیب دیده از زلزله اخیر در جنوب شرق کشور در استان ختای بازدید کرد.

لازم به ذکر است که پیشتر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز اخبار و شایعات مربوط به هجوم سوری ها به ترکیه پس از زلزله را رد کرده بود. این شایعات معمولا از سوی امید اوزداغ نماینده ملی گرای افراطی مستقل مجلس، و مؤسس حزب جدید «ظفر» علیه مهاجران خارجی به ویژه سوری ها و افغانستانی ها مطرح می شوند.

کد خبر 42989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha