شستا و ایدرو در ایلام سرمایه گذاری می‌کنند

سرویس ایلام - مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان ایلام به خبرنگاران گفت: برای اولین بار در تاریخ استان ایلام، هلدینگ ها و مجموعه های سرمایه گذار دولتی، سرمایه گذاری در بخش صنعت استان را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا محمدرحیمی گفت: در سال جاری تاکنون برای 21 واحد تولیدی پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 3675255 میلیون ریال و با اشتغالزایی 318 نفر صادر شده و همچنین در همین مدت، 154 فقره جواز تاسیس با ارزش پیش بینی شده 59029369 میلیون ریال و با پیش بینی اشتغال 3346 نفر صادر شده است.

محمد رحیمی در خصوص عملکرد اداره کل صمت ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در این مدت تعداد 52 جلسه کمیته تخصصی و کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده، که در این جلسات تعداد 230 پرونده بررسی و 308 مصوبه اخذ گردیده است، و نکته قابل توجه اینکه بیش از 90 درصد مصوبات این کارگروه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی ده ماه گذشته بیش از 52 هزار مورد بازرسی و نظارت بر بازار ایلام توسط این مجموعه صورت گرفته است، گفت: در این خصوص حدود 2185 فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ریالی ۵۷۰ میلیارد ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

محمدرحیمی با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد سیستمی فرایندهای تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه ها، تاکید کرد: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاههای نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفین وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، از طریق سامانه اداره کل صمت استان و تلفن گویای 124 ستاد خبری شکایات و گزارش های خود را منعکس نمایند.

وی با اشاره به حضور 3100 فعال فرش در استان ایلام ابراز داشت: در خصوص فعالان تولید فرش استان از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۴۵۰ نفر، برای دریافت تسهیلات اشتغال به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده اند و نهایت همکاری با آنها صورت گرفته و این تسهیلات در قالب وام های 400 میلیون ریالی با کارمزد چهاردرصد به تولیدکنندگان فرش در استان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در این مدت هم چنین 1400 فقره کارت فعالیت قالی بافی در استان صادر یا تمدید شده است و همچنین 1100 مورد بازرسی از کارگاه های فرش بافی استان برای راستی آزمایی تحقق بیمه فعالان این حوزه انجام گرفته است.

مدیرکل صمت استان ایلام در خصوص عملکرد این مجموعه در حوزه معادن گفت: استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است و کل ذخائر شناسایی شده معادن استان، بیش از یک 1 میلیارد تن می باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون حدود 4 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شده است. همچنین در حوزه اکتشاف معدن تعداد 8 فقره پروانه اکتشاف صادرگردیده که زمینه اشتغال66 نفر را فراهم نموده است.

محمد رحیمی اظهار داشت: در حوزه بهره برداری معادن تعداد 7 فقره پروانه بهره برداری دائمی با ظرفیت اسمی سالیانه 683 هزارتن با اشتغالزایی 46 نفر و سرمایه گذاری 680 میلیارد ریال صادر و همچنین تعداد21 فقره مجوز برداشت موقت با ظرفیت اسمی سالیانه 3 هزار تن و اشتغالزایی 87 نفر و سرمایه گذای 1000 میلیارد ریال صادرگردیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 73 معدن در سطح استان وجود دارد که در این واحدها 712 نفر مشغول به کار هستند ونیز تعداد 270 واحد صنایع معدنی در استان وجود دارد که منجر به اشتغالزایی برای تعداد 1920 نفر شده است.

محمدرحیمی در خصوص یک شاخص عملکردی برای حوزه تولید و صنعت استان اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ استان ایلام، هلدینگ ها و مجموعه های سرمایه گذار دولتی، سرمایه گذاری در بخش صنعت استان را آغاز و 2 طرح تولید کاغذ سنگی، توسط شستا با سرمایه گذاری 240 میلیارد تومان و اشتغالزایی 65 نفر و طرح تولید فیلترهای تصفیه آب توسط شرکت غشا گستر دالاهو با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، با سرمایه گذاری 330 میلیارد تومان و با اشتغالزایی 75 نفر در استان ایلام در حال اجرا می باشند.

کد خبر 42873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha