«مرصاد» می‌تواند

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی گفت: حماسه " مرصاد" یک ظرفیت عظیم برای تبدیل کرمانشاه به قطب گردشگری دفاع مقدس است.

استاندار کرمانشاه در نشست ستاد استانی راهیان نور کرمانشاه که با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار استان و دیگر مسئولان عضو این قرارگاه برگزار شد، رونق گردشگری دفاع مقدس را یکی از اولویت‌های اصلی استان برشمرد و تاکید کرد: کرمانشاه به عنوان استانی که آغاز و پایان جنگ در آن رقم خورده است، دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور است و بهره‌گیری مناسب از این مزیت‌ها و جاذبه‌های معنوی نیازمند یک تلاش جهادی همراه با طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه است.

وی بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: در گام اول استان نیازمند تدوین یک نقشه راه جامع و کلان‌‌نگر برای تعیین اولویت‌ها و راهکارها در حوزه‌های مختلف و همچنین ترسیم وظایف دستگاه‌های مختلف و هماهنگی و هم‌افزایی میان این مجموعه‌ها است.

صحرایی تصریح کرد: در این برنامه جامع باید اهداف، اولویت‌ها و راهکارهای تحول آفرین و اثرگذار در حوزه های مختلف مشخص شود و دستگاه‌های مختلف متناسب با حوزه فعالیت، بر اساس آن‌ها اقدام کنند تا از موازی کاری و اتلاف منابع موجود جلوگیری کنند.

وی برنامه‌ریزی برای تقویت محتوا و مبانی نظری دفاع مقدس و راهیان نور را یکی از اولویت های طرح جامع گردشگری دفاع مقدس کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت و ارتقای مبانی نظری و محتوای مرتبط با دفاع مقدس در استان کرمانشاه در حوزه تاریخ جنگ، رویدادها و عملیات‌ها، نمادها و یادمان‌ها و همچنین شخصیت‌های برجسته این حوزه، یکی از محورهای مهم برنامه جامع است که باید نقشه راه آن ترسیم شود.

استاندار کرمانشاه همچنین برنامه‌ریزی برای تقویت، تجهیز و ساماندهی زیرساخت‌های حوزه دفاع مقدس را یکی دیگر از اولویت‌های استان برشمرد و تاکید کرد: زیرساخت‌های خدماتی و اقامتی از ورودی شرقی استان تا مسیرهای منتهی به یادمان‌های شاخص دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف استان باید در قالب یک برنامه جامع شناسایی شود و با اولویت دسترسی آسان و خدمات مناسب، ساماندهی و تجهیز شوند.

وی همچنین بر برنامه‌ریزی برای معرفی مناسب نمادهای دفاع مقدس در کرمانشاه تأکید کرد و گفت: حماسه "مرصاد" یک ظرفیت عظیم برای تبدیل کرمانشاه به قطب گردشگری دفاع مقدس است این رویداد عظیم و حماسه آفرینی‌ها و جانفشانی‌های پیرامون این عملیات می‌تواند به تنهایی تبدیل به یک مجموعه کامل به لحاظ نمادها و یادمان ها، روایت گری‌ها و .... شود.

صحرایی همچنین خاطرنشان کرد: رویداد‌های مهمی مانند نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و رویدادهای مشابه، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت ها، جاذبه های معنوی و مذهبی استان در حوزه دفاع مقدس هستند که نباید از آن ها غفلت کنیم تا در آینده نزدیک بتوانیم کرمانشاه را به یک قطب بزرگ در حوزه گردشگری دفاع مقدس تبدیل کنیم و در کنار آن بستری مناسب برای رونق معنوی و اقتصادی استان فراهم کنیم.

وی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی برای معرفی شخصیت ها و شهدای گرانقدر و برجسته حوزه جنگ و دفاع مقدس و همچنین شخصیت های ارزشی و معنوی استان تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خویش بر بزرگ داشتن این افراد تاکید کرده اند و باید برای معرفی شایسته این سرمایه های معنوی در قالب طرح جامع برنامه ریزی شود.

مدیر ارشد استان همچنین بر ضرورت اجرای طرح هر دانش آموز و دانشجو یک سفر زیارتی با کاروان‌های راهیان نور تاکید کرد: این برنامه‌ها موجب آشنایی نسل جدید با مفاهیم والا و تحول آفرین دفاع مقدس و معنویت و صفای شهدا و ایثارگران می کند و آن ها را در برابر تبلیغات فتنه گران مصون می سازد.

کد خبر 42789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha