سوئد نباید از ترکیه انتظار پذیرش عضویتش در ناتو را داشته باشد

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنانی در واکنش به آتش زدن قرآن در سوئد، این کشور را به عدم پذیرش درخواستش برای عضویت در ناتو تهدید کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به آتش زدن قرآن کریم در سوئد گفت: هیچ کس آزادی توهین به مقدسات مسلمانان یا سایر ادیان و عقاید را ندارد. سوئد نباید انتظار پذیرش در ناتو را داشته باشد.

بنا بر گزارش آناتولی، اردوغان پس از جلسه هیأت دولت که امروز در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا برگزار شد، در واکنش به توهین به کتاب مقدس مسلمانان گفت: «این اقدام زشت در سوئد توهین به همه افرادی است که به حقوق و آزادی‌های اساسی هر کسی احترام می‌گذارند. سوئد اگر از تروریست ها حمایت می کند بگذارد آنها از کشورش دفاع کنند.»

او تهدید کرد: «دولت سوئد اگر به اعتقادات مذهبی شهروندان ترکیه یا مسلمانان احترام نگذارد، هیچ حمایتی از سوی ما در مورد عضویت در ناتو دریافت نخواهد کرد.»

اردوغان افزود: «کسانی که چنین رسوایی را در مقابل سفارت ما به پا کردند، نباید در مورد درخواست‌هایشان برای عضویت در ناتو توقعی از ما داشته باشند.»

لازم به ذکر است که عصر روز شنبه 21 ژانویه، راسموس پالدون رهبر نژادپرست حزب Stram Kurs که گفته می شود شهروند دانمارک است، در واکنش به انتقاد ترکیه از برگزاری راهپیمایی علیه اردوغان، یک جلد قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در سوئد به آتش کشید. اقدام این فرد موجی از واکنش ها را در ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در بر داشت.

کد خبر 41818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha