چله خانه تاریخی «هجیج» مرمت می‌شود

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه مرمت چله خانه تاریخی روستای هجیج در شهرستان پاوه خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، محمدرضا سهیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: روستای هجیج در منطقه جهانی هورامان / اورامانات یکی از روستاهای هدف گردشگری استان است که مورد توجه ویژه گردشگران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: وجود جاذبه‌های متعدد طبیعی، تاریخی و مذهبی در این روستا، هجیج را به قطب گردشگری منطقه تبدیل کرده است.

او افزود: دریاچه زیبای سد داریان و امکانات تفریحات آبی، چشمه زیبای بل، بافت پلکانی روستا، بقعه مبارک کوسه هجیج، چله خانه تاریخی و… سالانه هزاران گردشگر را روانه این منطقه می‌کند.

سهیلی گفت: همچنین این روستا با توجه به تعدد اماکن اقامتی و پذیرایی مناسب شرایط ویژه‌ای را برای مسافران فراهم کرده است.

او افزود: با توجه به اهمیت مجموعه امسال از محل اعتبارات استانی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای مرمت و سامان‌دهی بنای چله خانه روستا لحاظ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اهمیت مذهبی و تاریخی این بنا که مورد توجه گردشگران نیز بوده کار مرمت آن در دستور اداره‌کل قرار گرفته است.

او گفت: توجه و حفاظت از بافت تاریخی و فرهنگی منطقه اورامانات با توجه به اهمیت ثبت جهانی آن در اولویت برنامه‌های اداره‌کل در این حوزه از استان قرار دارد.

چله خانه روستای هجیج مربوط به قرن دوم هجری قمری است که در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 41774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha