نماینده ولی فقیه در کردستان: رسانه‌ها  از  مطالب کلیشه‌ای فاصله بگیرند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: رسانه‌ها باید از پرداختن به مطالب کلیشه‌ای فاصله بگیرند و نکات پویا و نو به مردم عرضه کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها با عرضه مطالب جدید و باکیفیت، می‌توانند به سمت جلو حرکت و مخاطب را به فکر وادار کنند.

وی در مورد مرجعیت رسانه‌های داخلی در بحث اطلاع‌رسانی به مردم اشاره کرد و یادآور شد: مرجعیت رسانه‌ای زمانی به دست می‌آید که مطالب منتشر شده تاثیرگذار باشد و مخاطب با خواندن آن، به فکر فرو برود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انتشار اخبار با کیفیت و دقت در نگارش خبر تاکید و اضافه کرد: اینکه خبری دارای غلط املایی باشد، قابل قبول نیست، ضمن اینکه خبر باید وزن و کیفیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی لازمه مرجعیت رسانه‌ای را بستگی به خود رسانه‌ها و قوی بودن مطالب فعالان این عرصه دانست و ادامه داد: رقابت رسانه‌ای باید در میان رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای یابد و در زمینه انتشار اخبار و مطالب باکیفیت با جدیت اقدام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان و رسانه ها در استان، از جمله اولویت هایی است که باید مشکلاتشان برطرف و در راستای تقویت آنها قدم برداریم.

رئیس بسیج رسانه استان کردستان نیز در این نشست هدف از تشکیل این نهاد را مقابله با جنگ نرم دشمن اعلام و اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای هر نقطه ضعف کوچکی را بزرگنمایی می‌کند تا روحیه نشاط و امید را در جامعه از بین ببرد.

حجت رشیدی افزود: رسانه‌ها وظیفه دارند در کنار بیان مشکلات و کمبودها، حقایق، خدمات و پیشرفت‌ها را برای مردم تبیین کنند تا مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمن شوند.

وی به برگزاری جشنواره ابوذر در نیمه اول دی ماه در استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، نشان دادن توانمندی و ظرفیت رسانه‌ای استان و معرفی آثار برتر به جشنواره کشوری است.

در این دیدار، تعدادی از مدیران خبرگزاری‌ها و نشریات محلی کردستان، به بیان دیدگاه‌های خود و دغدغه‌های فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران پرداختند.

کد خبر 41333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha