اتحادیه میهنی آنچنان که باید توافق سیاسی با حزب دموکرات را اجرا نکرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مسئول دفتر هماهنگی اربیل حزب دمکرات کردستان عراق، اعلام کرد: اتحادیه میهنی توافق سیاسی فی مابین را انچنان که لازم است اجرا نکرده است، و بیشتر از استحقاق خود در کابینه پست‌ دریافت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از «آوینه»: «سربست لزگین» عضو دفتر سیاسی و مسئول دفتر هماهنگی اربیل به رسانه وابسته به حزبش گفت:«اگر هم اکنون توافقنامه‌ای که مابین دو حزب اتحادیه میهنی و دمکرات کردستان به امضاء رسیده است، مورد بررسی قرار گیرد مشخص خواهد شد که اتحادیه میهنی آنچنان که لازم بوده به اساس توافقنامه و بندهای آن پایبند نبوده است، و ما هم بعنوان پارتی از این موضوع نگران هستیم. »
این مسئول عالیرتبه پارتی دراین باره گفت: اجرای توافقنامه بین دوطرف درباره تشکیل کابینه نهم ، فراتر از میزان توافق شده بوده است، چون پستهایی که اتحادیه میهنی در دولت کسب کرده بسیار بیشتر از آنچه بوده که در انتخابات پارلمانی بدست آورده است.
وی گفت:«هرلحظه آماده تشکیل جلسه و گفتگو با اتحادیه میهنی ودیگر جناحهای سیاسی اقلیم هستیم، چون اتحادیه میهنی را بعنوان متحد اصلی خود می شناسیم ولازم میدانیم که مشکلات خود را با اتحادیه میهنی حل و فصل کنیم»

کد خبر 41270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha