ظرفیت های گردشگری کرمانشاه، صدها چاه نفت ارزش دارند

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی، رونق اقتصاد و اشتغال آفرینی را اولویت اصلی استان دانست و تاکید کرد: کرمانشاه از ظرفیت های عظیمی برای ثروت آفرینی برخوردار است اما شکوفایی آنها نیازمند ابتکار و خلاقیت است.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در دیدار با فرمانداران استان گفت: رهبر معظم انقلاب طی ۱۲ سال اخیر شعارهای اقتصادی را برای نامگذاری سال‌ها انتخاب کرده اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت اقتصاد و معیشت مردم است.

وی یادآور شد: متاسفانه دهه ۹۰ دوران موفقی در زمینه رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم نبود.

صحرایی عنوان کرد: توقع مدیریت ارشد استان از مدیران و فرمانداران انجام یک تلاش بی وقفه، مجاهدانه و عالمانه برای بهبود معیشت مردم است.

وی افزود: مدیریت در یک شرایط ایده آل، هنر نیست بلکه ایجاد یک رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم در یک شرایط دشوار مانند امروز هنر است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: به تعبیر شهید تهرانی مقدم، تنها انسان های ناتوان هستند که به اندازه امکاناتشان کار می کنند و به عبارتی اگر امکانات فراهم باشد، همه موفق هستند‌.

وی ادامه داد: کشورهای خارجی در زمان جنگ سیم خاردار هم به ما نمی فروختند ولی از آن فضا به شرایطی رسیده ایم که امروز همان ها می‌گویند ایران به فلان ابرقدرت پهپادهای پیشرفته نفروشد.

دکتر صحرایی اقتصاد و اشتغال را اولویت اصلی استان دانست و تاکید کرد: کرمانشاه از پتانسیل ها و ظرفیت های عظیمی برای ثروت آفرینی برخوردار است و تنها نیازمند ابتکار و خلاقیت برای بهره‌گیری از این ظرفیت ها است و برای موفقیت در این عرصه باید حتما با مشارکت مردم باشد.

وی ادامه داد: به جای اینکه منتظر بودجه از تهران باشیم باید از تک تک نخبگان خواهش کنیم که طرح های ثروت آفرین و اشتغال آفرین خود را به مدیران و فرمانداری ها ارائه دهند و مدیران به دنبال گرفتن تسهیلات و امکانات برای اجرایی شدن این طرح های خلاقانه باشند.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه گردشگری برای کرمانشاه صدها چاه نفت ارزش دارد در ادامه عنوان کرد: برای رشد گردشگری نباید منتظر بودجه های دولتی ماند و باید به سمت اجرای خلاقانه طرح‌های گردشگری با کمک بخش خصوصی برویم.

وی افزود: در هر شهرستان فرمانداران باید ضرورت ها و نیازهای اولیه خدماتی بین راهی و اقامتگاهی استاندارد و آبرومند در مسیرهای مهم گردشگری را تعیین و برای ایجاد آن ها در این فاصله زمانی مشخص برنامه ریزی کنند.

دکتر صحرایی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها در کرمانشاه پرداخت و گفت: ایده تعطیلی ادارات در پنج شنبه ها اگر با طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه همراه باشد می تواند در ارتقای روحیه خانواده ها و همچنین رونق اقتصادی استان نقش آفرین باشد.

وی افزود: قبل از اجرای این طرح باید مقدمات و تسهیلگری های لازم در زمینه هماهنگی های اقامتی و خدماتی در شهرستان ها برای خانواده‌های کرمانشاهی انجام شود تا گردش مالی درون استانی حاصل از اجرای این برنامه بتواند به رونق اقتصاد و اشتغال استان کمک کند‌.

استاندار کرمانشاه در ادامه راه اندازی خانه مسافرها در شهرستان ها را راهکاری برای رونق اقتصاد گردشگری در استان دانست و گفت: در شهرستان‌های دارای کمبود اماکن اقامتی می‌توان با شناسایی و راه اندازی خانه مسافرهای مناسب و تحت نظارت، بستر اقامت شبانه خانواده‌ها را به راحتی فراهم کرد‌.

وی ایام نوروز را فرصتی برای رونق گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: برای تبدیل کرمانشاه به یک مقصد دائمی گردشگری، نیازمند تبلیغ گسترده جاذبه‌های شهرستان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت رسانه ملی هستیم و انجام این مهم مستلزم ساخت مستندهای زیبا از جذابیت های هر شهرستان است.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: عراق برای کرمانشاه یک فرصت عظیم برای رونق اشتغال، تولید و رفاه است و باید با تولیدات صادرات محور این بازار را دست گرفت.

کد خبر 40903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha