HDP مستحق هزار بار انحلال است

سرویس ترکیه - یکی از مؤسسان AKP در سخنانی HDP را مستحق هزار بار انحلال دانست.

به گزارش کردپرس، بولنت آرینچ، یکی از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه (AKP)، و رئیس اسبق مجلس ترکیه، در سخنانی گفت که از نظر او حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) مستحق هزار بار انحلال بوده است، اما این مهم بنا بر ملاحظاتی تا کنون پشت گوش انداخته شده و رخ نداده است.

آرینچ، شب گذشته مهمان برنامه کولیس (پشت پرده) آنکارا بود که از کانال 5 ترکیه پخش می شد. او در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دادگاه قانون اساسی می تواند با شواهد امروزی HDP را به طور قانونی منحل کند، گفت: «با این حال دادگاه قانون اساسی باید جوانب سیاسی این امر را نیز در نظر بگیرد.»

او افزود: «به هر حال دیر یا زود این حزب باید منحل شود. دادگاه قانون اساسی باید خیلی دقت به خرج دهد؛ زیرا حکم نهایی چیزی شبیه حکم اعدامی است که در گذشته وجود داشت.»

آرینچ با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات در ترکیه گفت: «وقتی به تصمیمات دادگاه قانون اساسی نگاه کنید می بینید که در گذشته هیچ حزبی نیست که در جریان انتخابات منحل شده باشد. زیرا که وقتی حزبی را در جریان انتخابات منحل کنید، این حرکت به عنوان یک مانور برای جلوگیری از شرکت آن حزب در انتخابات محسوب می شود. البته این یک سنت است. اما از جهت قانونی ماده ای وجود ندارد که دستور قاطعی در زمینه عدم انحلال حزب در زمان انتخابات داشته باشد.»

آرینج در این گفتگو با قطع کردن سخنان یکی از خبرنگاران که گفت: «می خواهم درباره رابطه AKP و حزب حرکت ملی (MHP) از شما بپرسم»، گفت: «نپرس، زیرا من نمی خواهم چیزی بگویم که به ائتلاف جمهور آسیب بزند.»

او همچنین پرسش های دیگر در زمینه فاصله گرفتن AKP از آرمان های اولیه خود را بی پاسخ گذاشت.

کد خبر 40661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha