دیدار رئیس شورای همکاری خلیج فارس با برهم صالح

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح  در دیدار با رئیس شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت تقویت روابط با این شورا در راستای افزایش فرصت های توسعه و صلح در منطقه تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برهم صالح با نایف فلاح الحجرف در کاخ السلام بغداد دیدار و درباره روابط عراق و شورای همکاری خلیج فارس دیدار و تبادل نظر کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، طرفین در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط عراق و شورای همکاری در همه زمینه ها و در راستای منافع مشترک ملت ها و افزایش فرصت های پیشرفت، سازندگی و صلح تأکید کردند و از اقدامات انجام شده تاکنون در زمینه امضای یادداشت های تفاهم و توافقنامه در زمینه های اقتصاد و سرمایه گذاری با هدف تقویت روابط برادرانه طرفین تقدیر کردند.

براساس این بیانیه، برهم صالح با تبریک برگزاری موفقیت آمیز نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس، امضای توافقنامه علا و تحقق مصالحه بین کشورهای عضو شورا، تأکید کرد: این اقدامات باعث تقویت روند شورای همکاری و نقش حیاتی و تأثیر مثبت آن بر امنیت و ثبات سراسر منطقه خواهد شد.

رئیس جمهور عراق همچنین افزود: چالش های کنونی منطقه، به ویژه تروریسم و بحران اقتصادی، چالش های مشترکی هستند که هماهنگی تلاش ها در زمینه تقویت فرصت های رشد و توسعه اقتصادی برای مقابله با خطر تروریسم و بحران های مالی را می طلبند.

برهم صالح، عراق امن و برخوردار از حاکمیت و روابط مستحکم با عمق عربی و همسایگان مسلمانش را ستونی در زمنه تقویت امنیت، ثبات و توسعه منطقه دانست.

نایف الحجرف رئیس شورای همکاری خلیج فارس نیز در این دیدار، با تأکید بر پایبندی شورای همکاری خلیج فارس به امنیت، ثبات و حاکمیت کامل عراق بر خاکش و پشتیبانی از آن در زمینه مقابله با تروریسم، اعلام کرد کشورهای عضو شورای همکاری، خواستار تقویت روابط با عراق در همه زمینه ها و همکاری در زمینه افق های همکاری مشترک هستند.

کد خبر 4061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha