آماده شدن نیروهای آمریکایی برای ساخت پایگاه نظامی جدید در رقه

سرویس سوریه - دیدبان حقوق بشر سوریه(SOHR)، از اعلام آمادگی نیروهای آمریکایی جهت ساخت پایگاه نظامی جدید در مرکز شهر «رقه»، ۳ سال پس از عقب نشینی این نیروها از شهر «رقه» خبر دادند.

به گزارش کردپرس، دیدبان حقوق بشر سوریه(SOHR) از آماده شدن نیروهای آمریکایی برای افتتاح اولین پایگاه نظامی خود در شهر «رقه»، ۳ سال پس از عملیات «چشمه صلح» و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این شهر خبر داد.

بر اساس خبر منتشر شده در وبسایت رسمی دیدبان حقوق بشر سوریه(SOHR)، ساخت این پایگاه نظامی پس از آن است که در ماه نوامبر گذشته، نیروهای آمریکایی از ساخت یک پایگاه نظامی و باند هوایی در ساختمان پست سابق لشکر ۱۷ ارتش سوریه در نزدیکی شهر «رقه» خبر داده بودند، در حالی که قبل از این حضور نیروهای آمریکایی تنها در شهر «طبقه» و آن هم تنها یک مرکز برای نیروهای سازمان «سیا» بود.

با استناد به منابع SOHR، نیروهای آمریکایی در حال آماده‌سازی برای ساخت یک پایگاه نظامی جدید در مرکز شهر «رقه» در نزدیکی پل جدید «الرشید» هستند و همچنین این منابع از گشت‌زنی نیروهای آمریکایی در منطقه «طارق‌ابیض» در نزدیکی ۲۵ کیلومتری شرق شهر «رقه» خبر دادند.

کد خبر 40505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha