مطالبه مردم استان برای بهره مندی از مزیت مرز و مدیریت مستقل نفت و گاز

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، عنوان کرد: با توجه به موقعیت مرزی ایلام در کشور، مردم استان انتظار دارند که از مزیت مرز نیز بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدسبحان حسنی افزود: باید در تخصیص اعتبارات، استان ایلام به دلیل محرومیت به صورت ویژه دیده شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مردم این استان، سالها از ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک حراست و مرزبانی کردند که این مرزبانی بسیار خوب منجر به اقتدار شده است.

حسنی گفت: که با تلاش های نماینده عالی دولت در استان با فعال کردن دیپلماسی مرزی، بازگشایی بازارچه های جدید در استان در دستور کار قرار گرفته است که برای تکمیل زیرساخت های این بازارچه ها نیازمند توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم.

وی تاکید کرد: پروژه های بزرگراه و آزادراههای مصوب نظیر پروژه پل زال- چیلات - نجف، مسیر دهلران- مهران و همچنین مسیر ایلام - مهران نیازمند تزریق اعتبارات و توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: در حوزه نفت و گاز نیز ایلام غنی است که مصادق بارز آن تولید روزانه ۱۴۰ هزار بشکه نفت است که مدیریت مستقل نفت و گاز، تخصیص سهم درآمدهای نفتی و سهم آلاینده‌ها از مهم ترین مطالبات مهم مردم استان بوده که با جدیت در حال پیگیری است.

وی با اشاره ظرفیت های استان ایلام در حوزه آب و خاک و دامپروری گفت: در حوزه آب و خاک پتانسیل های بسیار خوبی داریم و در زمینه تولید گوشت و گندم چند برابر نیاز استان ظرفیت تولید داریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: با وجود همه اقداماتی که پس از انقلاب در این استان انجام شده است اما نارسایی ها و کمبودهایی وجود دارد که باید با تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام این کمبودها برطرف شود.

حسنی اضافه کرد: مردم ایلام در اربعین سنگ تمام گذاشتند و با توجه به اینکه در ایام اربعین بیش از ۳.۵ میلیون زائر از مرز مهران تردد می کنند برای پاسخگوی به حجم تردد زوار و همچنین تسهیل در تردد، نیازمند تکمیل پروژه های زیرساختی و توجه ویژه به پروژه های اربعین هستیم.

کد خبر 40350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha