به مقاومت ادامه می‌دهیم و از مناطق خود محافظت می‌کنیم

سرویس سوریه- مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت حمله حکومت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه، مدیریت خودگردان حق مقاومت در برابر این حمله و دفاع از خود را دارد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در خصوص حملات حکومت ترکیه و تهدیدات مستمر ترکیه علیه شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که در آژانس خبری هاوار منتشر شد، مدیریت خودگردان از مردم خواست تا مراقب آنچه برای خود ساخته‌اند باشند و در برابر حملات متحد شوند.
بیانیه منتشرشده به شرح زیر است:
«سیاست خصمانه حکومت ترکیه در قبال آنچه در سوریه به طور کلی می‌گذرد، به‌ویژه سیاست‌های تهاجمی و سیستماتیک علیه ساختارها و مردم شمال و شرق سوریه، برای همگان روشن شده است.»
«نقش حکومت ترکیه در مناقشه سوریه به درجه بالایی رسیده است.»

«حکومت ترکیه، هر روز با انواع سلاح ها به غیرنظامیان، نهادهای غیرنظامی و نظامی که با ائتلاف بین المللی علیه داعش می جنگند، حمله می‌کند و مثل همیشه هر بار حکومت ترکیه به طور مکرر و نابجا مناطق مدیریت خودگردان را تهدیدمی‌کند و به جنگ دامن می‌زند و این نشان دهنده دخالت حکومت ترکیه تا حد زیادی در درگیری سوریه است.»
«وضعیت داخلی ترکیه و رفتار حکومت ترکیه علیه ساختارهای مدیریت خودگردان و واکنش مردم ترکیه بر آن، بر سیاست های داخلی و خارجی حکومت ترکیه تأثیر منفی گذاشته است. به همین دلیل به بهانه گیری، نقشه ها و سناریوهایی دور از واقعیت متوسل شد. مانند انفجاری که در سیزدهم همین ماه در استانبول رخ داد و بر اثر آن تعداد زیادی از شهروندان ترکیه کشته و زخمی شدند و مقصر دانستن مدیریت خودگردان برای این حمله، در حالی که همه نهادهای شمال و شرق سوریه گفتند که با این حمله ارتباطی ندارند و این حمله را محکوم کردند، حکومت ترکیه همچنان اصرار دارد که به مردم ترکیه دروغ هایی بگوید که اکنون برای همه آشکار است. از اینجا مشخص است که این حمله توسط سازمان های اطلاعاتی طراحی شده است اما پس از آن حمله مجدداً منطقه شمال و شرق سوریه و دستاوردهای ملی آن را تهدید به حمله کرد. هدف این تهدیدها ایجاد هرج و مرج در منطقه و تضعیف تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم جهانی است.»
«در عین حال تهدیدات حکومت ترکیه را محکوم می‌کنیم و از مردم مدیریت خودگردان می‌خواهیم که متحد شوند و در برابر همه بازی‌ها و نقشه‌های حکومت ترکیه مقاومت کنند. به فعالیت در نهادهای امنیتی، نظامی و مدنی خود ادامه دهید و از دستاوردهای خود محافظت کنید.»
«روسیه، آمریکا و جامعه جهانی باید در برابر سبعیت و استکبار حکومت ترکیه موضع روشنی از خود نشان دهند.»
«اگر حکومت ترکیه به منطقه ما حمله کند، این حق ماست که مقاومت کنیم و پاسخ ما گسترده خواهد بود و ممکن است منطقه به جنگی طولانی مدت تبدیل شود که سرنوشت آن مشخص نیست.»

کد خبر 39610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha