زنگ مهر و ایثار در مدارس با نیازهای ویژه کردستان نواخته شد

در آستانه سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت، نماز و ایثار به صورت نمادین در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج نواخته شد.

به گزارش کرد پرس، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در مراسم نمادین این روز که با حضور مسئولان، معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنان برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: در سال تحصیلی جاری حدود هزار و 500 دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان به تحصیل می پردازند.

طالب محمدی با بیان اینکه تعلیم و تربیت نهادی ریشه دار است، آموزش و پرورش را مصداق اصلی اعمال تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش نهادی مهم، بزرگ و حساس است و اگر برنامه های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود، می توان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی ضمن توصیه مطالعه و مهارت آموزی به دانش آموزان، آنان را سرمایه های اجتماعی آینده خواند و اظهار کرد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود تلاش داریم گام های موثری در جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه برداریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: تمهیدات مناسب برای ساماندهی معلمان، ثبت نام، تجهیرات و کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی آغاز کنیم.

محمدی با بیان اینکه هدف تمامی نظام های آموزش و پرورش آماده کردن دانش آموز برای تبدیل شدن به شهروندی آگاه و کارآمد است، یادآور شد: ضعف مهارت های زندگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه می تواند منشا بسیاری از ناهنجاری های رفتاری در آنان باشد.

وی با تاکید بر این نکته که دانش آموزان با نیازهای ویژه باید نحوه زندگی را در جامعه و در تعامل با همسالان خود بیاموزند، بیان کرد: باید فرصت هایی را مهیا کرد تا آنان علاوه بر کسب توانایی های تحصیلی، مهارت های لازم را برای زندگی در جامعه کسب کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اصل مهم در آموزش و پرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی و ارتقای ظرفیت ها دانست و گفت: آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

کد خبر 38648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha