36 هزار کلاس اولی در کرمانشاه راهی مدرسه شدند

سرویس کرمانشاه _ 36 هزار دانش آموز کلاس اولی در کرمانشاه، با برپایی جشن شکوفه‌ها، امروز راهی مدارس شدند.

به گزارش کردپرس سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در مراسم جشن شکوفه ها که بصورت نمادین در مدرسه شاهد "شهدای باقری یک" محله تعاون کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز پس از گذشت حدود سه سال از شیوع بیماری کرونا بار دیگر شاهد برگزاری جشن ورود کلاس اولی ها به مدرسه هستیم.

وی ادامه داد: از حدود سه ماه قبل برنامه ریزی ها را برای بازگشایی مدارس در قالب "پروژه مهر" آغاز کردیم و تلاش شد تا از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مهر امسال حدود 370 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی راهی مدارس می شوند، عنوان کرد: برای سال تحصیلی جدید تلاش شد تا از نظر فضاهای تربیتی و آموزشی بخشی از کمبودها را جبران کنیم که در این راستا 38 مدرسه جدید با حدود 142 کلاس درس و با صرف 90 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است.

به گفته این مسئول، حدود 26 هزار معلم نیز برای حضور در مدارس استان سازماندهی شده اند و برنامه هفتگی دانش آموزان تدوین و کتاب های درسی هم توزیع شده است.

وی در ادامه به تشریح رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان برای شروع سال تحصیلی جدید پرداخت و افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما توجه به آموزش های مهارتی و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و امیدواریم فصل جدیدی از زندگی دانش آموزان را در مدارس رقم بزنیم.

وی در پایان ضمن دعوت از اولیای مدارس برای همکاری با مدرسه، گفت: اگر می خواهیم دانش آموزان به مانند یک پرنده به قله های افتخار پرواز کنند، دو بال لازم دارند که یکی بال اولیاء مدرسه و دیگری بال اولیای خود دانش آموز است که باید کاملا با هم هماهنگ باشند.

کد خبر 38637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha