کرمانشاه میزبان اولین همایش تامین مالی در غرب کشور

سرویس کرمانشاه _ اولین همایش تامین مالی غرب کشور به همت اتاق بازرگانی کرمانشاه و سازمان بورس ( بورس منطقه‌ای کرمانشاه) برگزار می‌شود.

به گزارش کردپرس؛ رئیس اتاق کرمانشاه در نشستی که به منظور هماهنگی برپایی این همایش برگزار شد، بر لزوم استفاده حداکثری از این فرصت برای تامین مالی پروژه‌ها و شرکت‌های استان کرمانشاه تاکید کرد.

کیوان کاشفی با اشاره به ظرفیت قابل توجهی که بازار سرمایه دارد، گفت: متاسفانه آنطور که باید از این ظرفیت در استان کرمانشاه استفاده نشده است و جز چند شرکت خصولتی معدود، واحد دیگری از کرمانشاه در بورس و فرابورس نداریم.

وی از اهمیت بازار سرمایه به عنوان یکی از روش‌های مهم تامین مالی در تمام دنیا یاد کرد و افزود: در حالی از تامین مالی از بازار سرمایه غافلیم که تسهیلات بانکی به منبع اصلی تامین مالی ما تبدیل شده است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران ادامه داد: این در حالی است که این حجم از درخواست تامین مالی فشار زیادی به بانک‌ها وارد کرده و بانک‌ها نیز دیگر به شیوه گذشته پرداخت تسهیلات را به آسانی انجام نمی‌دهند.

کاشفی از منابع قابل توجهی که مردم کرمانشاه در بورس دارند و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد یاد و تصریح کرد: کرمانشاه از نظر سرمایه‌گذاری مردم در بورس رتبه نهم کشور را دارد اما از حیث حضور شرکت‌های استان در بورس جایگاه ۲۷ کشور را داریم.

وی معتقد است، این روند باعث می‌شود سود این سرمایه به واحد‌های کرمانشاه نرسد و شرکت‌ها و پروژه‌های دیگر استان‌ها از آن بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اتاق بازرگانی از چندی قبل برنامه‌هایی را برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه آغاز کرده و حتی در این راستا تفاهم‌نامه ای هم با بورس منطقه‌ای کرمانشاه منعقد شده، تاکید کرد: یکی از دلایل مهم که باعث شده از ظرفیت بازار سرمایه آنطور که باید استفاده نشود تخصصی بودن این بازار و عدم آگاهی از مزیت‌های آن است که تلاش کردیم در این زمینه اقداماتی را انجام دهیم.

کاشفی برپایی همایش منطقه‌ای تامین مالی را گامی در این راستا دانست و اظهار کرد: باید از این فرصت برای تامین مالی صنایع، شرکت‌ها، پروژه‌ها، نیروگاه‌ها، شهرداری‌ها و ... در استان استفاده کنیم.

کد خبر 38392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha